برگزاری جشن عید غدیر خم در شهرکرد

جشن عید سعید غدیر خم در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جشن عید سعید غدیر خم همراه با آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری امروز شنبه ۱۸ مرداد ۹۹ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این آیین گفت: کمرنگ شدن باور‌های معرفتی و دینی در جامعه باعث ضربه‌زدن به دین مبین اسلام می‌شود.


بیشتر بخوانید


او خطاب به روحانیون، بر زنده نگهداشتن نگاه توحیدی بین مردم تأکید کرد و افزود: اگر باور‌های دینی بین جامعه روحانیت کمرنگ شود، این قشر نمی‌توانند سفیران دین در جامعه اسلام باشند.

نکونام اضافه کرد: ثروت روحانیت، ولایت اهل بیت است و با تمسک به این ولایت، باور‌های توحیدی و نگاه توحیدی را تقویت کنیم و نگذاریم این نگاه در جامعه کمرنگ شود.

او با تأکید بر اینکه اگر این باور‌ها و نگاه‌های توحیدی کمرنگ شود، روحانیون نمی‌توانند، تأثیرگذاری داشته باشند و سفیران دین، قرآن و اهل بیت در جامعه باشند گفت: امروز جامعه دچار ضعف در باور‌های دینی است و به جای اینکه نگاه توحیدی و باور‌های دینی در جامعه تقویت شود، مدام همدیگر را زیر سوال می‌بریم.

نکونام بر رفع مشکلات از راه خودش در جامعه تاکید کرد و افزود: نباید برای رفع مشکلات و کاستی‌ها به بیراهه برویم.

نکونام اضافه کرد: روحانیونی که تاج علوی بر سر دارند و زیر چتر مهر و محبت معرفتی و عملی حضرت علی بن ابیطالب (ع) قرار می‌گیرند، باید راه و روش این امام همام را پیشه گیرند.

او ادامه داد: روحانیون و کسانی که در عرصه طلبگی وارد می‌شوند در یک شرایط خاص قرار می‌گیرند و مسئولیت سنگین برعهده دارند و باید در یک چهارچوب خاص فعالیت کنند.

نکونام گفت: در این لباس آزادی‌ها محدود می‌شود و باید جایگاه این لباس که لباس پیامبر است حفظ شود.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه افزود: باید مراسم‌ها، آیین‌ها و تجمع‌ها با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی برگزار شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.