افزایش ۴۸ درصدی تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی در اهواز

مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان گفت: در ۴ ماه نخست امسال شاهد افزایش ۴۸ درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در سطح کلانشهر اهواز در مقایسه با مدت مشابه پارسال هستیم.

محمد حری مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیرخم گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه، باید سالانه شاهد کاهش ۱۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات و سوانح رانندگی باشیم، این در حالی است که در ۴ ماه نخست امسال تلفات جانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: بحمدالله در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در حوزه شهری شاهد کاهش چشمگیر فوتی‌ها ناشی از حوادث رانندگی در سطح شهر‌های استان خوزستان بودیم، اما در ۹۸ نه تنها کاهش آمار تلفات تصادفات شهری نداشتیم، بلکه با افزایش قابل توجهی مواجه هستیم.

حری در تشریح علل افزایش تلفات سوانح رانندگی در سطح شهر‌های خوزستان بیان داشت: عمده‌ترین علت آن تخریب و آسیب زیرساخت‌های جاده‌ای استان ناشی از سیلاب فروردین ۹۸ است، بطوریکه ۲ هزار و ۱۰۴ کیلومتر از راه‌های فرعی، اصلی، روستایی و شریانی و ۳ هزار و ۱۰۳ دستگاه ابنیه فنی در استان دچار آسیب شدند، به عبارتی دیگر در مجموع ۱۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها و ابنیه‌های فنی خسارت وارد شد.

کاهش تصادفات با ایمن سازی جاده‌ها میسر می‌شود

مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان جاده ایمن را یکی از عوامل کاهش تصادفات دانست و اظهار کرد: وقتی جاده ایمن باشد سفری سلامت صورت می‌گیرد و وقتی جاده ایمنی و زیرساخت مناسب را نداشته باشد، می‌تواند خطرات زیادی برای رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها به وجود بیاورد.

این مقام مسئول در ادامه به حذف روادید برای حضور در همایش عظیم راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: در اربعین پارسال شاهد افزایش ۶۲ درصدی زائران کربلای معلا در مقایسه با سال‌های قبل بودیم، ولی استقبال از این راهپیمایی باعث افزایش چشمگیر حجم ترافیک و تصادفات مرگبار در شهر‌ها و جاده‌های منتهی به مرز‌های بین المللی چذابه و شلمچه شد و در برخی موارد جان باختن چندین نفر در یک فقره تصادف را به دنبال داشت.

افزایش بیش از حد تلفات در اهواز نگران کننده است

حری در ادامه گفت: آنچه که باعث نگرانی می‌شود، افزایش بیش از حد تلفات جانی منجر به فوت در کلانشهر اهواز است، به عبارتی دیگر در سال ۹۷، ۶۷ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، این در حالی است که در سال ۹۸ فوت ۹۹ نفر در این سوانح ثبت شد و این آمار رو به رشد این سوال را ایجاد می‌کند که چه عواملی باعث شده با این افزایش عجیب روبرو باشیم؟

او افزود: باید توجه داشت که تعداد تصادفات افزایش نداشته است، بلکه تعداد جرح ناشی از حوادث کاهش یافته، اما تعداد فوتی‌ها افزایش یافته است، ضمن اینکه در شهر‌هایی از جمله آبادان، ماهشهر و ... با فراوانی سوانح رانندگی روبرو شدیم، ولی اهواز همچنان در صدر است و به رشد خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خوزستان بیان داشت: نکته مهم و حائز اهمیت این است که بالا رفتن شدت تصادفات در اهواز جای نگرانی دارد و اگر شهر در حال توسعه است، باید همه جانبه باشد و حفظ جان و سلامتی شهروندان دراولویت قرار گیرد، به عبارتی دیگر با توسعه جاده‌ها و بزرگراه‌ها به فکر تامین ایمنی و استاندار‌ها نیز باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.