ذخیره پلاسما در اصفهان به صفر رسید

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:ذخیره پلاسما در استان اصفهان به صفر رسیده و از بهبودیافتگان کرونا خواستاریم در راستای اهدای پلاسما برای نجات جان بیماران کرونایی پیشقدم شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به پلاسمادرمانی به عنوان روش کمک درمانی مؤثر برای بیماران بدحال کرونا اظهار داشت: استان اصفهان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد و موارد حاد این بیماری رو به افزایش است؛ یکی از روش‌هایی که به ویژه در روز‌های آغازین، می‌تواند از شدت این بیماری بکاهد روش «پلاسمادرمانی» است.

او افزود: بهبودیافتگان بیماری کرونا می‌توانند با نذر سلامت در جهت نجات جان همنوعان خود برآیند و با اهدای پلاسما جان دیگران را نجات بخشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رایزنی با تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون و پلاسما در استان اصفهان تصریح کرد: هرچند تاکنون در استان اصفهان بیش از ۳۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است، اما در شرایط کنونی ذخیره آن در استان به صفر کاهش یافته است.

او بیان داشت: با توجه به وضعیت وخیم بیماری کرونا در استان اصفهان و افزایش موارد حاد، دریافت پلاسما از شش واحد به بیش از ۱۰ واحد افزایش دادیم، اما این میزان اهدا کفاف نیاز رو به رشد را نمی‌دهد و لازم است در یک بسیج و نذر عمومی بهبودیافتگان بیماری کرونا برای اهدای پلاسما پیش قدم شوند.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.