شایعه ای که تکذیب شد؛

زمین های موقوفه کبوترآباد تخلیه نمی شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ اصفهان گفت: جوسازی‌هایی مبنی بر شایعه تخلیه زمین‌های موقوفه روستای کبوترآباد انجام شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

حجت الاسلام روح الله بیدارم رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: ۷۰۰ هکتار از زمین‌های روستای کبوترآباد بیش از ۴۰۰ سال پیش وقف شده است و با وجود داشتن سند دفترچه‌ای قدیمی، در سال گذشته نیز سند تک برگی برای این موقوفه گرفته شد.

او ادامه داد: متاسفانه جوسازی‌هایی مبنی بر شایعه تخلیه زمین‌های موقوفه روستای کبوترآباد انجام شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ اصفهان بیان کرد: زمین‌های موقوفه روستای کبوترآباد متولی شرعی و قانونی دارد و با مردمی که تمایل به همکاری داشته باشند با میزان اجاره بهای بسیار کم و جزئی قرارداد اجاره منعقد و به اداره ثبت جهت گرفتن سند اعیانی نیز معرفی می‌شوند.

بیدارم عنوان کرد: متاسفانه دلالان با جو سازی‌های نامناسب و شایعه سازی در صدد برهم زدن آرامش اهالی هستند در صورتی که دستور دادستانی نیز نسبت به این موضوع اخذ و به واحد اصناف نیز مخابره شده است که هر گونه خرید و فروش و معامله زمین‌های روستای کبوترآباد زیر نظر اوقاف انجام شود.

او در پایان اضافه کرد: اهالی روستای کبوترآباد با علم و اطلاع به موقوفه بودن زمین‌ها سالهاست که در این منطقه مشغول فعالیت هستند، اما کسانی که در این روستا ویلا‌های کذایی ساخته اند باید بدانند که موظف به پرداخت حق و حقوق موقوفه هستند و با شایعه سازی نمی‌توانند این وقف ۴۰۰ ساله را زیرسوال ببرند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.