پاسخ متخصص آمریکایی به چند سوال رایج درباره کرونا

یک متخصص آمریکایی به سوالات متداولی که میان مردم درباره ویروس کرونا وجود دارد پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از هشت ماه است که جهان شاهد شیوع ویروس کروناست. تاکنون بیش از ۱۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سرتاسر جهان به این ویروس آلوده شده اند. از این میان، ۷۲۷ هزار تن جان خود را از دست داده اند. سوالات زیادی درباره این ویروس در میان مردم وجود دارد. دکتر سانجی گوپتا به چند سوال رایج در این زمینه پاسخ می‌دهد.

سوال: مادربزرگ من به ویروس کرونا مبتلا شده بود و هم اینک سلامت خود را بازیافته است. برخی می‌گویند مادربزرگم یک تا سه سال در مقابل کووید ۱۹ ایمنی خواهد داشت. این حرف چقدر صحت دارد؟

پاسخ: مادربزرگ شما در حال حاضر به دلیل آنکه به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته است در بدنش آنتی بادی‌های (پادتن ها) لازم برای مبارزه با ویروس کرونا تولید شده است. با این حال، با توجه به آنکه زمان زیادی از شیوع ویروس کرونا در میان انسان‌ها نمی‌گذرد، نمی‌دانیم این ایمنی چقدر قدرتمند است و تا چه زمانی در بدن فرد ایجاد ایمنی می‌کند.

موارد زیادی را شاهد بودیم که فرد پس از یک بار ابتلا به ویروس کرونا، مجددا پس از مدتی به آن مبتلا شده است. هنوز نادانسته‌های ما درباره ویروس کرونا زیاد است و نیاز به تحقیقات زیادی در این باره داریم.

سوال: چرا برخی مبتلایان به ویروس کرونا علائمی نشان نمی‌دهند و احساس بیماری نمی‌کنند؟

پاسخ: افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند و به احتمال زیاد پس از ابتلا، عوارض و علائم بیماری را نشان می‌دهند. با این وجود، کودکان احتمال کمتری دارد که پس از ابتلا علائم بیماری را نشان دهند.

مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار آمریکا برآورد کرده است ۴۰ درصد کسانی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند. دلیل اصلی شدت یافتن شیوع ویروس کرونا در جامعه هم به همین افراد که علائمی از خود نشان نمی‌دهند، باز می‌گردد.


بیشتر بخوانید


سوال: انتظار می‌رود چه میزان از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شوند؟

پاسخ: آمار‌های مبتلایان به ویروس کرونا در جهان در حال نزدیک شدن به ۲۰ میلیون نفر است و احتمالا روند افزایشی شمار مبتلایان ادامه خواهد داشت. امیدواریم با رعایت بهداشت عمومی مانند حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کوتاه مدت نمودار مبتلایان را مسطح و در میان مدت نمودار را نزولی کنیم.

زمان یافتن واکسن موثر برای مقابله با کووید ۱۹ می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیشتر مردم به ویروس کرونا موثر باشد.

سوال: آیا می‌توانیم بدون نگرانی از انتقال ویروس، به دیدار افراد مسن مانند پدربزرگ و مادربزرگ خود برویم؟

پاسخ: به انواع و اقسام چنین سوال‌هایی پیشتر پاسخ داده ایم. شما هم اینک نیز می‌توانید به دیدار افراد مسن خانواده بروید. با این حال، باید این دیدار در فضای باز انجام گیرد. باید افراد از ماسک استفاده کنند و در فاصله چند متری با یکدیگر صحبت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
به نظرم باید با احترام یه سری کارها رو ترک کرد دست دادن و احوال پرسی ولی متاسفانه یه عده اصلا اعتقادی به این بیماری ندارن چی برسه که بخوان رعایت اصول بهداشتی رو بکنن به نظرم باید یه تبلیغی بشه در مورد اینکه بابا ماسک نزنید و فاصله اجتماعی رو هم رعایت نکنید اصلا برید خوش باشید شاید نتیجه برعکس بده
آخرین اخبار