روسیه: آمریکا درصدد «تغییر رژیم» در لبنان است

دیپلمات ارشد روسیه تلاش آمریکا برای شعله ور کردن آتش اعتراضات در لبنان به منظور هدف قرار دادن دولت فعلی بیروت را مداخله آشکار در امور داخلی این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی از تلاش‌های دولت آمریکا برای ترغیب مردم لبنان به تغییر رژیم در این کشور انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: سفارت آمریکا در بیروت در توئیتی اعلام کرد مردم لبنان مستحق رهبرانی هستند که حرف‌های آن‌ها را بشنوند و مسیر را تغییر دهند. آمریکا از مقامات فعلی لبنان ناراضی است و معترضان را ترغیب به «تغییر رژیم» می‌کند، آیا این مداخله در امور داخلی لبنان محسوب نمی‌شود؟

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین همچنین رویکرد مغرضانه و غیرحرفه‌ای سازمان منع تسلیحات شیمیایی در خصوص تحولات سوریه را زیر سوال برد.

میخائیل اولیانوف با استناد به گزارش اخیر سازمان منع تسلیحات شیمیایی در پیامی توئیتری آورد: شواهد جدید نشان می‌دهد که مکانیسم تحقیقات مشترک سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی مغرضانه و غیرحرفه‌ای بوده است. نتیجه گیری آن‌ها در خصوص حادثه خان شیخون هیچگاه از سوی روسیه و بسیاری از کشور‌های دیگر معتبر تلقی نشده است.

گفتنی است انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان و خشم عمومی مردم این کشور از عدم مدیریت صحیح در جابجایی به موقع مواد محترقه، هزاران لبنانی را به میدان شهداء در پایتخت این کشور کشاند.

هر چند که کابینه جدید در لبنان تنها حدود ۵ ماه است که قدرت را در لبنان در دست گرفته، اما معترضان لبنانی «حسن دیاب» نخست وزیر این کشور را در سیبل اعتراضات خود قرار دادند و شعار‌هایی را علیه کابینه جدید این کشور و همچنین میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان سر دادند.

همچنین منابع لبنانی از به خشونت کشیده‌ شدن اعتراضات خبر داده و اعلام کردند که نیرو‌های امنیتی در محل اعتراضات حاضر شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
سما جنایتکارها بندر کریمه را اشغال کردید ومردم انجا راکشتید چی بود
آخرین اخبار