انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق عدالت شغلی است

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق برابری و عدالت شغلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در جلسه معارفه معاون اداره آموزش وپرورش استثنایی استان که با حضور مشاورین مدیرکل آموزش و پرورش در امور شهروندی و بانوان برگزار شد، گفت: اگر انتصاب‌ها براساس توجه به منابع انسانی و شایسته گزینی انجام شود یکی از نتایج آن حضور زنان در پست‌های مدیریتی است.

او بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی بر اساس شایستگی، توانمندی و ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی تحقق برابری و عدالت شغلی است و توسعه وتعالی باید با اتکا به منابع انسانی باشد.

رنجبر با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی در پست‌های دولتی تأکید دارد و براساس آن باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی تا پایان دولت دوازدهم به زنان داده شود، افزود: باید با اعتماد به زنان توانمند و مستعد به آنان فرصت داد تا بتوانند قابلیت‌های مدیریتی خود را اثبات کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان به ارائه گزارش پرداخت و گفت: ۸۸ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان با بکارگیری بیش از ۵۴۰ نیروی متخصص در حوزه استثنایی به ۱۳۸۵ دانش‌آموزبا نیاز ویژه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ خدمات آموزشی پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه کردند.

رنجبر با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه سخت، پیچیده و تخصصی است، تصریح کرد: درسال تحصیلی جاری نیز بیش از ۷ هزار دانش‌آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری، دیر آموز و تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و در کنار همسالان خود در راستای تحقق عدالت آموزشی به کسب علم و دانش پرداختند.

او گفت: آینده خوب برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه با برنامه‌ریزی صحیح و پیش بینی نیاز‌های آن‌ها شروع می‌شود و چنین برنامه‌ای مستلزم توجه به سطح متفاوت نیاز‌ها و توانایی آنان در امر آموزش است.

رنجبر با اشاره به نه پروژه در دست اقدام و ساخت آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار کرد: در راستای جبران کمبود فضا‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه این فضا‌های آموزشی و توانبخشی در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان ساخته می‌شود.

در این جلسه سیده زمانه حسینی کارشناس تشخیص، توانبخشی و بهداشت بعنوان معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان معرفی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.