تحقق ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف گذاری صادرات کالای چهارمحال و بختیاری

در سه ماه نخست امسال، ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف گذاری صادرات کالای استان چهارمحال و بختیاری محقق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جهش تولید زمان ثبت سفارش واردات خطوط تولید واحد‌های صنعتی این استان به یک روز رسید.

او از کسب رتبه نخست استان در انجام فرایند ثبت سفارش واردات کالای خطوط تولید در سال ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: واردات تمام کالا‌ها به کشور بر اساس قانون با مجوز ثبت‌سفارش کالا در سامانه ثبت‌سفارش انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: این استان امسال تاکنون با ۳۲۶ پرونده و میانگین زمانی یک روز، رکوردار خدمات‌رسانی در این زمینه بین استان‌های کشور شناخته شده است.

او ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ این سیستم با نهاد‌های مرتبط از جمله بانک مرکزی، گمرک و اداره امور مالیاتی، موجب شفاف‌سازی ورود کالا به کشور و ارائه آمار دقیق شده است.

رستمی گفت: بیشتر ثبت سفارشات استان در زمینه واردات تجهیزات خطوط تولیدی کارخانجات و تامین مواد اولیه قطعات صنعتی و معدنی است.

او با اشاره به جایگاه صادرات در اقتصاد استان افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۱.۵ درصد از برنامه و هدف‌گذاری صادرات کالای در این استان محقق شده است.

رستمی اضافه کرد: امسال هدف گذاری و ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی استان ۵۸ میلیون دلار است که انتظار می‌رود تا پایان امسال این هدفگذاری محقق شود.

او ادامه داد: در سه ماه نخست امسال شش میلیون و ۶۶۶ هزار و۴۲۷ دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر و در همین مدت نیز ۴۹۲ هزار و ۷۰۹ دلار انواع ماشین‌آلات خط تولید از خارج کشور وارد استان شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار