جذب تعهد مالی ۲۵۲ میلیون یورویی برای کمک به لبنان توسط فرانسه/ ولید جنبلاط: دولت باید ساقط شود

دولت فرانسه اعلام کرد حدود ۲۵۲ میلیون یورو تعهد مالی برای کمک به لبنان جذب کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد این کشور موفق به جذب ۲۵۲ میلیون یورو تعهد مالی برای کمک به لبنان شده است.

شامگاه امروز کنفرانسی بین المللی با مشارکت کشور‌های مختلف در مورد انفجار چند روز گذشته بیروت و کمک مالی به لبنان با ابتکار فرانسه برگزار شد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان هم در این کنفرانس اعلام کرد کشورش ۴۷ نیروی امدادی برای جستجوی مفقودین و کمک فوری به لبنان اعزام کرده است و ۱۰ میلیون یورو برای کمک اعطا می‌کند. همچنین برلین ۱۰ میلیون یورو نیز برای همکاری در زمینه پروژه‌های توسعه‌ای آماده کرده است.

این در حالی است که در ادامه تحولات داخلی لبنان، ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه این کشور در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: دولت باید ساقط و محاکمه شود؛ نمایندگان مجلس باید این کار را انجام دهند. ما خواستار قانون انتخاباتی غیر طائفه‌ای هستیم و ساقط کردن دولت پیروزی بزرگی خواهد بود.

جنبلاط همچنین گفت: ما خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین المللی در مورد انفجار بندر بیروت شده ایم. توصیه نمی‌کنم بلکه درخواست می‌کنم از دولت چوبه دار وزرای خود را آماده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اینم داره از آب گل آلود ماهی صید میکنه براش # لبنان # بدشانشی # اقتصاد # خراب
آخرین اخبار