کمبودی از نظر تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان نداریم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در استان برای تامین کود اوره مورد نیاز کشاورزان هیچ کمبودی نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه به اندازه کافی کود اوره برای توزیع بین کشاورزان استان موجود است، گفت : هیچ کمبودی برای تامین نیاز کشاورزان استان به کود اوره احساس نمی‌شود.

او سهمیه کود اوره استان را حدود ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و گفت : کشاورزان برای تهیه کود اوره مورد نیاز خود می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به قابل استفاده بودن کود اوره برای تمامی محصولات کشاورزی، افزود: با این حال این کود اغلب برای محصولات اساسی و استراتژیک مصرف می‌شود.

او با اشاره به در پیش بودن سال زراعی جدید و نیاز کشاروزان به کود، افزود: با تدابیر اتخاذ شده برای تامین کود و نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی، کشاورزان استان هیچ مشکلی برای آغاز سال زراعی جدید نداشته باشند.

صفوی از کشاورزان خواست تا برای مصرف کود‌ها و سموم در اراضی کشاورزی حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کرده و زیر نظر متخصصان کار کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.