برداشت انجیر در سطح باغات شهرستان سردشت

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: با آغاز برداشت انجیر از باغات سردشت، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۳۰ تن از این میوه بهشتی برداشت شود.

صلاح‌الدین حق‌گویی مدیر جهاد کشاورزی سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: با آغاز برداشت انجیر در سطح باغات شهرستان سردشت، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۳۰ تن از این میوه بهشتی برداشت شود.

او اظهار کرد: شهرستان سردشت با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و اقلیم چهار فصلی که دارد مستعد پرورش و تولید انواع میوه‌های مختلف از جمله انجیر آن هم به صورت کاملا ارگانیک است و یکی از قطب‌های تولید انجیر در سطح استان آذربایجان غربی نیز می‌‌باشد.

 حق گویی افزود: سطح باغات انجیر در سطح شهرستان ۷۳ هکتار است که از این میزان ۵۳ هکتار به صورت دیمی و ۲۰ هکتار به صورت آبی می‌باشند.

حق‌گویی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط برداشت انجیر از باغات سردشت ۸ تا ۱۰ تن در هکتار است و ارقام مختلفی از جمله انجیر « توپی »، « زرده » ، « شله » و « حاجی آلکا » برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: انجیر توپی و زرد بیشتر مصرف تازه خوری دارد و انجیر قرمز فرآوری و برای تهیه مربا استفاده می‌کنند که محصول برداشت شده بیشتر به شهرهای همجوار، تهران و اقلیم کردستان عراق صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: برداشت انجیر در سردشت از مرداد آغاز و تا آخر مهرماه ادامه می‌یابد و پیش بینی می‌شود با پایان برداشت، بیش از ۷۳۰ تن محصول برداشت شود.

درخت انجیر نیمه گرمسیری است و زمستان‌های ملایم همراه با بارندگی‌های پراکنده و تابستان‌های گرم را ترجیح می‌دهد.

این میوه بهشتی منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های A و B و C است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.