استاندار اردبیل:

زمین‌های پایاب سد عمارت و احمد بیگلو زیر کشت می‌رود

استاندار اردبیل گفت: با تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه پایاب سد عمارت و احمد بیگلو، در سال زراعی پیش رو این پروژه به زیر کشت می‌رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: در جلسه مشترک با معاونان  وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد با تخصیص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، کار فیزیکی این پروژه تا 100 درصد تکمیل شود.

او بیان کرد: با آغاز عملیات این پروژه گام بزرگی در ایجاد اشتغال و امنیت غذایی و افزودن بر سبد تولیدات استان گام بزرگی تلقی می‌شود.

 استاندار اردبیل تصریح کرد: پایاب سدهای عمارت و احمد بیگلو در مجموع ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و از سنوات گذشته کارهای فیزیکی آن شروع شده و به لحاظ کمبود اعتبار لازم  دچار رکود نسبی بود.

بهنام جو با اشاره به استفاده از ارقام مقاوم برای حل بحران سرمازدگی در فصل بهار در باغات استان اظهارکرد: حوادثی مانند باران‌های سیل‌آسا، تگرگ و سرمازدگی  در باغات مشکین‌شهر، خلخال، کوثر و گرمی رخ می دهد که مقرر شد برای جایگزینی و اصلاح باغات  تا ۵ سال آینده برنامه ریزی شده است.

او گفت:  اقداماتی چون استفاده از پیوند و احداث باغ مادری با گردوهایی با پایه‌های دیربرگ‌ده و گریزان از دیر رس بهاره برای عبور از سرمازدگی بهاره در دستور کار قرار گرفته و سازمان جهاد کشاورزی استان هم به بخش سرشاخه کاری ورود پیدا کرده است.

بهنام جو افزود: با رایزنی به حوزه باغداری و کشاورزی،مقرر شد، تسهیلات مالی و کمک به باغداران در این خصوص اختصاص داده شود.

استاندار اردبیل از اختصاص اعتبار 2 میلیارد تومانی برای انجام مطالعات تفصیلی و دقیق برای سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی شیب‌دار ملی و زراعی شهرستان خلخال خبر داد.

 او افزود: کار سپاری آن به مهندسین مشاور دارای تراز و رتبه ارجاع داده شده و این پروژه بزرگ تا ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

بهنام جو تصریح کرد: با ورود این پروژه به کار اجرایی و عملیاتی، از نظر اقتصادی، اشتغالزایی، امنیت غذایی و انباشت تولید در سبد استان گام مهمی محسوب می‌شود.

بهنام جو به وضعیت آبیاری کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: استان اردبیل جایگاه خود را در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ارتقا داده و جایگاه ممتاز کشوری را 3 سال پیاپی در جذب اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی به خود اختصاص داده است.

او گفت: استان اردبیل در 3 سال اخیر با اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداری و وزارت جهاد کشاورزی، بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور را با مساحت 100 هزار و ۶۰۰ هکتار در شمال این استان در دست اجرا دارد.

بهنام جو تصریح کرد: همچنین بیش از ۸ شهرک کشاورزی، دامپروری و گلخانه‌ای را که در ۱۲ سال اخیر راکد بود، طی این 3 سال به تولید و ساخت سازه رسانده است.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری 18 میلیارد تومانی از محل منابع استانی برای پیشبرد پروژه‌های شهرک کشاورزی و مجتمع گلخانه‌ای در این استان افزود: در جلسه با معاونین وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد این وزارتخانه نیز همین مبلغ را از محل منابع ملی برای ادامه احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در این استان اختصاص دهد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار