افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک خرمشهر

مدیر کل گمرک خرمشهر گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک خرمشهر درچهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،علی سلیمانی مدیر کل گمرک خرمشهر روز دوشنبه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۶هزار و ۱۵۱ تن کالا به ارزش ۱۱۲میلیون و ۵۹۰ هزار و ۷۹۵ دلار از گمرک خرمشهر به خارج کشور صادر شده است.

او افزود: در این مدت یکهزار ۵۷۸ تن کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۶۷ دلار کالا از گمرک خرمشهر ترانزیت خارجی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال  از نظر وزن ۱۸۸ درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری ۱۱۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر کل گمرک خرمشهر درآمد عمومی گمرک خرمشهر را ۶۹۶ میلیارد و ۹۹ میلیون و ۷۸۶ هزار ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرک خرمشهر نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد رشد مثبت دارد.

سلیمانی اظهار کرد: صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک خرمشهر تنها در تیرماه امسال نسبت به تیر ماه پارسال ۸۵ درصد از نظر ارزش دلاری و ۱۶ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است که در این مدت ۲۱۴هزار و ۹۴۱ تن کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۳۲۱ دلار از گمرک خرمشهر به خارج کشور صادر شده است.

او عمده کالای صادراتی از گمرک خرمشهر را مصالح ساختمانی، تره‌بار و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این کالاها عمده به کشورهای عراق،  کویت، ترکیه، امارات متحد عربی، ازبکستان و سرزمینهای انگلیسی اقیانوس هند صادر شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.