شرکت آرامکوی عربستان به دنبال افزایش تولید نفت به ۱۳ میلیون بشکه است

رئیس اجرایی شرکت آرامکوی عربستان از برنامه این شرکت برای افزایش تولید نفت به ۱۳ میلیون بشکه در روز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، امین الناصر، رئیس اجرایی شرکت آرامکوی عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد این شرکت به دنبال افزایش ظرفیت تولید نفت به ۱۳ میلیون بشکه در روز است.

رئیس اجرایی آرامکو همچنین گفت افزایش درخواست‌های محلی (در عربستان) در ماه اوت افزایش یافته است.

رئیس اجرایی شرکت آرامکو همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود درخواست‌ها برای نفت تا پایان سال جاری افزایش یابد.

او در خصوص طرح‌های آرامکو نیز گفت: طرح‌های ما برای هزینه‌های سرمایه‌ای در سال ۲۰۲۱ بسیار پایین‌تر از هدف قبلی و مابین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار بود.

او  همچنین در ترنباط با طرح‌های آرامکو گفت: طرح‌های ما برای هزینه‌های سرمایه‌ای در سال جاری میلادی بسیار پایین‌تر از هدف قبلی و ما بین ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار بود.

این در حالی است که امروز دوشنبه، خوش‌بینی سعودی‌ها به چشم‌انداز تقاضای نفت آسیا و درخواست عراق برای تعمیق کاهش تولیدات، باعث شد تا قیمت‌های نفت جهش کند. هرچند نامشخص بودن چشم‌انداز ریکاوری اقتصاد آمریکا رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

تا ساعت ۱۲:۲۶ به وقت ایران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین غرب تگزاس آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۲۹ درصد یا ۵۳ سنت جهش کرد و به ۴۱.۷۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام، ۰.۹۲ درصد یا ۴۳ سنت رشد کرد و به ۴۴.۸۱ دلار رسید.

آرامکو اعلام کرد در سه ماهه دوم امسال ۱۸.۷۵ میلیارد دلار سود سهام پرداخت خواهد کرد که مطابق با برنامه این شرکت برای پرداخت ۷۵ میلیارد دلار سهام برای سال ۲۰۲۰ است.

بر اساس گزارش رویترز، نقدینگی آزاد آرامکو در سه ماهه دوم ۶.۱ میلیارد دلار و برای نیمه اول سال ۲۱.۱ میلیارد دلار بود که با نقدینگی به ترتیب ۲۰.۶ میلیارد دلار و ۳۸ میلیارد دلار برای دوره های مشابه در سال ۲۰۱۹ قابل مقایسه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
اي بتركين
يك چهارم ما جمعيت دارن ولي ده برابر ما نفت توايد ميكنن
آخرین اخبار