تکمیل زنجیره آبزی پروری در چهارمحال و بختیاری

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تکمیل زنجیره آبزی پروری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طهمورث فتاحی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل زنجیره تولید آبزیان در استان گفت: هم اینک از صفر تا ۱۰۰ صنعت آبزی پروری یعنی مراحل تولید خوراک، فرآوری و بسته بندی، تولید تخم ماهی چشم زده و تکثیر آبزیان در استان انجام می‌شود.

او استان را قطب اول آبزیان در کشور دانست و افزود: این مهم علاوه بر امکاناتی که دولت‌ها فراهم کردند حاصل تلاش بخش خصوصی نیز بوده است.


بیشتر بخوانید


فتاحی اضافه کرد: نوسانات به خصوص برای تأمین مواد اولیه روی تولیدات اثرگذار بوده است، ولی با همه این اوضاع با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها در استان پیش‌بینی ما برای سال جاری افزایش تولید نسبت به سال گذشته است.

او ادامه داد: هم اکنون، ۱۰ کارگاه بسته بندی ماهی قزل آلا رنگین کمانی در استان فعالیت دارد و ظرفیت این کارگاه‌ها ۱۵ هزار تن در سال است.

فتاحی گفت: پارسال ۵۰۰ تن ماهی قزل آلا رنگین کمانی به کشور‌های عراق و روسیه صادرات داشتیم.

او افزود: حرکت استان چهارمحال و بختیاری در تکمیل زنجیره تولید در بخش آبزی پروری نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است که تداوم توسعه این صنعت تأثیر قابل توجهی در کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضع معیشت مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار