پمپئو: انتخابات بلاروس آزاد نبود

وزیر امور خارجه آمریکا با دخالت در امور داخلی بلاروس، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را غیرعادلانه عنوان و نگرانی شدید خود را در این باره ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با دخالت در امور داخلی بلاروس درباره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد و انتخابات را غیرعادلانه خواند.

وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: «برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در روز ۹ آگوست (۱۹ مرداد) باعث نگرانی عمیق شده است. این انتخابات آزاد یا عادلانه نبوده است.»

پمپئو افزود: «آمریکا شدیدا خشونت علیه معترضان و بازداشت مخالفان را محکوم می‌کند. ما از خواسته‌های دموکراتیک مردم بلاروس حمایت می‌کنیم.»

پیش از این اما وزارت کشور بلارس روز دوشنبه از کشته شدن یک معترض در جریان تظاهرات اخیر در این کشور به دنبال اعتراضات به انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس‌جمهور این کشور، خبر داد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس نیز در واکنش به اعتراضات اخیر در این کشور گفت اجازه نخواهد داد که این ناآرامی‌ها سبب ازهم‌پاشیدگی بلاروس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
لعنت به ذات پلیدتان آره چون مهره شما سرکار نیامده آزاد نبود حالا کشورشون رو بریزید بهم وبه آتش بکشید.
آخرین اخبار