بهانه‌تراشی فرماندار کالیفرنیا برای شکست در برابر کرونا

فرماندار کالیفرنیای آمریکا در جمع خبرنگاران دلیل افزایش بیماران کرونایی در این ایالت را خرابی کامپیوتر دانست!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس‌آنجلس تایمز، روز دوشنبه «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا،  در جمع خبرنگاران در واکنش به شکست اخیر ایالتش در مقابله با ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران، خرابی کامپیوترها را علت اشتباه بودن داده‌ها درباره بیماران کرونایی دانست و گفت مشکل را رفع کرده است.

او در سخنانش گفت خرابی این کامپیوتر شک و شبهه را میان مردم بوجود آورد، زیرا تعداد افراد کرونایی را بسیار کمتر نشان می‌داد.

این اولین حضور او از زمان اعلام نادرست آمار در چند روز اخیر است. با آنکه مقامات بهداشتی کالیفرنیا گفته‌اند دولت را در جریان این نادرستی گذاشته‌اند، نیوسام مدعی شد از این مشکل اطلاع نداشته است.

روز قبل نیز دکتر «سونیا آنجل» مدیر گروه بهداشت عمومی کالیفرنیا، به دلیل این اشتباه استعفای خود را اعلام کرده بود.

فرماندار کالیفرنیا همچنین در صحبت‌های خود گفت: «ممکن است گاهی اوقات مسائل به درستی انجام نشود، اما ما رو به جلو در حرکتیم.»

او با امتناع از بیان آنکه او از آنجل خواسته استعفا دهد از بحث در این باره اجتناب کرد و گفت: «او استعفا داد من هم پذیرفتم، همگی ما مسئول چیزی هستیم که در حال وقوع است.»

در واکنش به این صحبت‌های نیوسام «راب استوتزمن» مشاور جمهوری‌خواه، گفته است: «توضیحات فرماندار کالیفرنیا اصلا شایسته و کافی نبود و شهروندان ایالت سزاوار این رفتار نیستند.»

مدیر خدماتی بهداشتی و انسانی کالیفرنیا نیز در این باره گفته است: «حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار مورد مثبت کرونا اعلام نشده و این مشکل از اوایل ژوئن (تیر) وجود داشته است. اما تمامی مشکلات در حال حاضر رفع شده است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار