فرود بیش از ۴ هزار قطعه پرنده در تالاب‌های نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش ‌از چهار هزار قطعه انواع پرنده به منظور استراحت و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان فرود آمدند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر محمدیان  رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش‌از چهار هزار قطعه انواع پرنده به منظور استراحت و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان فرود آمده و پیش‌بینی می‌شود این جمعیت در تالاب‌های فصلی و دائمی منطقه در این برهه تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

محمدیان افزود: جمعیت پرندگان بومی «آبزی و کنار آبزی» طی آخرین آمارگیری‌ها از سوی اداره محیط زیست نقده، هرساله در حال افزایش است و امسال هم با پیش بینی‌های انجام شده، آمار جمعیت این پرندگان ۲۵ درصد افزایش یافته و به ۱۰ هزار قطعه می‌رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده اضافه کرد: این پرندگان شامل فلامینگو، تنجه، آنقوت، کشیم، چنگر، پلیکان، اردک مرمری، اردک سرسفید، اردک سرحنایی، کاکایی، پرستو دریایی و سایر گونه‌های آبزی و کنارآبزی هستند که به منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب‌های این شهرستان شدند.

محمدیان در خصوص دلایل اصلی افزایش تعداد پرندگان بومی بیان کرد: از مهم‌ترین عواملی که باعث رشد تخم گذاری این گونه‌ها در تالاب‌های نقده شده، می‌توان به امنیت زیست محیطی در تالاب‌ها و فعالیت گروه‌های مردم نهاد در راستای فرهنگ سازی اشاره کرد همچنین میزان بارندگی‌های اخیر نیز شرایط را برای جوجه آوری هر چه بیشتر فراهم کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده در خصوص مزیت‌های افزایش تعداد پرندگان بومی بیان کرد: هر چه تعداد آمار پرندگان آبزی و کنار آبزی افزایش یابد، شاهد رونق علمی، اقتصادی و توریستی در منطقه خواهیم بود.

این مسئول  افزود: بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان شناسایی شده‌اند که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک‌لک سفید، عقاب تالابی و چوپ‌پا است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.