معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات:

۹۳ هزار هیأت مذهبی باید مسئول، مداح و بهیار خود را معرفی کنند

حجت الاسلام جلالی گفت:روز گذشته پیامکی به مسئولان ۹۳ هزار هیأت ارسال شد تا با مراجعه به سامانه، اطلاعات لازم در خصوص مسؤول هیأت، مداح و بهیار هیأت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم، امروز با حضور نمکی وزیر بهداشت، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مداحان وعاظ در سرچشمه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عزاداری سیدالشهدا مطالبه مردم ایران است. این موضوع برای مردم مهم است که عزاداری‌ها به بهترین شکل و  با رعایت همه شرایط برگزار شود.

وی ادامه داد: ما هم به عنوان خادم مردم بهترین همکاری‌ها را در این مسیر داشته باشیم.

حجت الاسلام جلالی معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات گفت: بعد از ماه مبارک رمضان ما ستاد ملی پیگیری های محرم را تشکیل دادیم و آهسته آهسته به آن نزدیک شدیم چراکه موضوع محرم و برگزاری آن پیچیدگی مهم دارد.

وی افزود:از سمت دفتر مقام معظم رهبری تایید کردند که ستاد ویژه داشته باشیم و این دومین جلسه است که برگزار کرده ایم.

 معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات ادامه داد: جلسه اول را در سطح معاون فرهنگی برگزار کردیم که ۳۲ نهاد حضور داشتیم و در جلسه امروز نهاد قرار است سند را نهایی کنیم.

وی عنوان کرد: هیئتی های ما انسان های بسیار فرهیخته و عاطفی هستند،این عشق و علاقه به سید الشهدا اینقدر در آنها عمیق است که به راحتی نمی توان گفت مراسم نداشته باشیم و به نظر من امکان پذیر نخواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت:همیشه چشم امید ما در مشکلات به ابا عبدالله است.در‌ محرم امسال اتفاق مهمی رخ خواهد داد و همیشه امام حسین(ع) ناجی ملت ما وجهان است و به لطف الهی اتفاق های خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ورود رهبر انقلاب به موقع بود و همه را به ستاد کرونا ارجاع دادند،عنوان کرد: این سندی که توسط ستاد برای محرم تدوین شده راهبردهای خوبی در آن ارائه شده است.

حجت الاسلام جلالی اظهارکرد:بعد از بررسی ها یک فضای کلی رعایت در هیئت ها ایجاد شد و مداحان برجسته ما به صحنه آمدند.

وی افزود: هر چه کثرت مراسم بیشتر باشد تجمع کمتر خواهد بود و جمعیت پراکنده تر می شود.

حجت الاسلام جلالی اظهار کرد: با اعلام پروتکل های ماه محرم یک سامانه سازمان دهی هیئت ها ایجاد کردیم،روز گذشته یک پیامکی برای همه هئیت های کشور ارسال شد و اطلاعات حدود ۹۳ هزار هیئت را داریم.

وی افزود: تمام کسانی که می خواهند مراسم برگزار کنند باید ثبت نام و مکان را مشخص کنند و نماینده سازمان بهداشت و سازمان تبلیغات بازدید می کنند که اگر مکان شرایط برگزاری را داشته باشد به آنها مجوز خواهند داد.

خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: اجرای پروتکل ها نیاز به یک قرائت واحد دارد هر گاه قرائت و سیاست‌های ستاد ملی محرمانه باشد خود به خود موارد به بهترین شکل رعایت می‌شود.

وی افزود: شبهات، ابهامات، سوالات و شایعات مواردی است که باید به آنها توجه ویژه داشت تا مشکلات را قبل از وقوع حل کنیم.

گفتنی است سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور، حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی از مدعوین ویژه این نشست هستند.

 این نشست با هدف تدوین سیاست‌های کلی نحوه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء (ع) در ماه محرم تشکیل و مقرر شد تا هیئت مذهبی در سراسر کشور مطابق با سیاست‌های تدوین شده توسط این ستاد اقدام به برپایی محفل عزاداری سیدالشهداء (ع) کنند.

در پیش نویس سند سیاستی ماه محرم که توسط سازمان تبلیغات اسلامی تدوین شده است از تدوین سیاست‌های کلان و راهبردی برنامه ریزی برای برگزاری مراسم محرم ۹۹، تدوین راهبردی رسانه‌ای برگزاری مراسم محرم، تدوین ضوابط بهداشتی برگزاری مراسم محرم برای پیشنهاد به ستاد ملی کرونا، هماهنگی بین نهادهای حاکمیتی در برگزاری مراسم محرم۹۹ و تدوین سیاست‌های رصد و تحلیل محیطی قبل و حین برگزاری مراسم محرم۹۹ به‌عنوان وظایف این ستاد یاد شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار