تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری در پی اعلام وضعیت قرمز کرونا در گیلان

معاون گردشگری گیلان گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در استان نظارت بر تاسیسات گردشگری تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید رضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد:با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در استان نظارت بر تاسیسات گردشگری تشدید می‌شود و این تشدید نظارت و بازرسی ها  تا پایان فصل تابستان به دلیل امنیت خاطر گردشگران ادامه دارد.

او با تاکید بر انجام بازدید‌های نظارتی مستمر و ویژه ، افزود: در چهارماه نخست امسال ۵۲۵ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان با هدف تامین امنیت و سلامت گردشگران در مقابل شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه در این مدت ۶۶ شکایت ثبت شده است، گفت: بازدید‌های انجام شده منجر به ۶۰ تذکر، ۵۱ اخطار و یک مورد تعطیلی شده است.

آذرپور در پی اعلام شکایات و بروز مشکلات برای تعدادی از راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی به این مجموعه‌ها هشدار داد تا از همکاری با افراد سودجو و ناشناس خودداری کنند.

او  با بیان به اینکه در چند روز اخیر شاهد سوء استفاده افراد از مجوز دفاتر و کارت راهنمایان بوده‌ایم از راهنمایان و دفاتر خدمات مسافرتی خواست، تحت هیچ شرایطی با افرادی که هویت آنان برایشان محرز نیست، همکاری نکنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان،  اجرای الزامات بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی را در بهبود وضعیت سفر‌های ضروری هموطنان موثر دانست و افزود: مردم و مسافران علاوه بر شماره تماس ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان به صورت ۲۴ساعته امکان دریافت شکایات، انتقادات و پیشنهاد‌ها را دارد می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ نیز نسبت به ثبت گزارش‌ها و شکایات در این خصوص اقدام کنند.

آذر پور تصریح کرد: گیلان دارای دو هزار و ۷۸۴ هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمانپذیر، خانه مسافر، مجتمع تفریحی، اقامتگاه بوم گردی، مجتمع بین راهی، اسکله مسافربری دریایی و اسکله گردشگری دریایی است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.