نهاوند در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارد/ مردم نهاوند در ماه محرم با رعایت دستورات بهداشتی عزاداری می‌کنند

فرماندار نهاوند گفت: شهرستان نهاوند از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا به زرد تغییر کرده است.

نهاوند در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارد/ مردم نهاوند در ماه محرم با رعایت دستورات بهداشتی عزاداری می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  مراد ناصری فرماندار نهاوند در جمع خبرنگاران گفت: نهاوند در روز‌های اخیر از نظر شیوع ویروس کرونا در جایگاه قرمز قرار داشت که به تدریج با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و نظارت مسئولین مربوطه به وضعیت زرد ارتقا یافته است.

او با بیان اینکه در عزاداری‌های ماه محرم خط قرمز ما فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در این زمینه است اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و کسانی که دست‌اندرکار مراسم عزاداری امام حسین (ع) هستند، قطعا پیشگامان اصلی سلامت و بهداشت در جامعه نیز خواهند بود.

فرماندار نهاوند افزود: متولیان برگزاری مراسم عزای حسینی و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به گونه‌ای عزاداری‌ها را برگزار می‌کنند که آسیبی متوجه سلامت مردم نشود.

ناصری  بیان کرد : مردم نهاوند در ایام محرم هم عزاداری می‌کنند و هم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کنند بنابراین با عشقی که از امام حسین (ع) در سینه دارند می‌توانند هر خانه را به یک حسینیه تبدیل کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان به لحاظ کرونا از قرمز و نارنجی به وضعیت زرد تغییر کرده است اضافه کرد: نهاوند در روز‌های اخیر در جایگاه قرمز قرار داشت که به تدریج با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و نظارت مسئولین مربوطه به وضعیت زرد ارتقا یافته است.

فرماندار نهاوند افزود: اگر مردم همچنان همکاری لازم را داشته باشند و با حساسیت همین وضعیت را ادامه دهند از وضعیت زرد به سفید خواهیم رسید که این یک موفقیت خوب برای مردم نهاوند و نشانه فرهنگ بالای آنان است.

ناصری مقابله با کرونا را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: برای شکست کرونا همه مسئولین باید تلاش کنند که وظیفه ما نیز این است که با کار فرهنگی اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

او در عین حال خطر کرونا را جدی دانست و با تأکید بر نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم و فرهنگسازی به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: رسانه‌ها در این مدت نشان دادند که نقش اثرگذاری در مقابله با کرونا و ترغیب به منظور رعایت نکات بهداشتی دارند.

فرماندار با بیان اینکه انتقاد در ذات رسانه بوده و آنان برای بهبود کار باید نقص‌ها را یادآوری کنند افزود: خبرنگاران باید هنگامی که مساله را مورد پیگیری قرار داده یا می‌خواهند انتقادی داشته باشند از کلی‌گویی و ابهام‌آفرینی بپرهیزند تا مردم متوجه شوند منظور خبرنگار متوجه چه کسی است.

ناصری افزود: در مدت مسئولیتم در شهرستان تلاش کردم وارد حواشی که در گذشته باعث از دست دادن فرصت‌های طلایی برای این شهرستان شده نشوم و با تمام وجود برای پیشبرد امور و کار‌های مردم فعالیت کنم.

او در خصوص برنامه‌های شورای شهر نیز گفت: شورای شهر منتخب مردم بوده و دارای یک سری وظایف قانونی هستند که قانونگذار به آنان واگذار کرده است بنابراین من نمی‌توانم برای شورا تعیین تکلیف کنم، البته برای پیشبرد کار‌های شهرستان با آن‌ها همکاری‌های لازم را در چارچوب قانون دارم.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه شهرستان در حوزه علوم پزشکی توفیقات خوبی داشته است اضافه کرد: با وجود کمبود‌هایی که در زمینه پزشک متخصص عفونی در سطح شهرستان وجود دارد، اما در مجموع در حوزه علوم پزشکی موفق عمل شده و موفقیت‌های خوبی بدست آمده است.

ناصری در این خصوص افزود: به منظور تامین پزشک متخصص عفونی با توجه به شرایط کرونا، ما طی جلسه‌ای که به صورت ویدئوکنفرانس با قائم مقام وزارت بهداشت داشتیم این موضوع را به اطلاع ایشان رساندیم و او هم قول داد این مشکل را برطرف کند، البته اعلام کرد تا دو ماه دیگر نمی‌توانیم پزشک متخصص به شهرستان شما اختصاص دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار