مسئولیت پذیری سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل تقدیر است

معاون سیاسی فرماندار سنقروکلیایی گفت: یکی از مولفه‌های تاثیر گذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل آن سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرزاد الماسی معاون سیاسی فرماندار سنقروکلیایی در جلسه هماهنگی سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به نامگذاری ۲۲مرداد ماه با عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: چندین ماه از ورود ویروس کرونا به داخل کشور می‌گذرد و در این مدت دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسانِ دولتی و غیردولتی به صورت جدی وارد عمل شدند و بر اساس پروتکل دانشگاه علوم پزشکی به مقابله با این ویروس و مشکلات ناشی از آن پرداختند.

او افزود: نقش ویژه نیرو‌های داوطلب و سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان سازمان‌هایی غیرانتفاعی که مستقیماً به عنوان ساختاری از دولت محسوب نمی‌شوند در ارتباط مردم و دولت بسیار مهم است.

معاون سیاسی فرمانداری سنقروکلیایی اظهار داشت: افزایش فعالیت سمن‌ها در سال‌های اخیر در عرصه‌های مختلف و به خصوص حوزه‌های اجتماعی با هدف کمک به حل مشکلات جامعه و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری را ایفا کرده اند.

او  ادامه داد: اکنون می‌توان نقش سازمان‌های مردم نهاد را به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه جامعه مدنی و ابزار کمکی مهمی در کنار دولت و مردم را مهم دانست تا جایی که وجود این نهادها، نشانه‌ای از حضور آزادانه مردم بدون هیچ دغدغه‌ای در کنار سیاست‌های کلان دولت آن منطقه محسوب می‌شود.

الماسی همچنین ایجاد امید بخشی در جامعه در شرایط امروزی  از سوی انجمن‌های مردمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سمن‌ها با تزریق امید و نشاط در جامعه می توانند در حضور فعال و مشارکت حداکثری در پویش‌ها و به ویژه انتخابات پیش رو موثر عمل کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار