معرفی رئیس دادگستری در استهبان

رئیس جدید دادگستری شهرستان استهبان معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حکم ریاست معظم قوه قضائیه، قاضی یعقوب رزاقی که پیش از این دادستانی شهرستان زرین دشت را برعهده داشت به ‌عنوان رئیس جدید دادگستری استهبان منصوب شد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان استهبان با حضور ربیع اله قربانی قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس، قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف این شهرستان، ائمه جماعات و امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای تامین و برخی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان استهبان برگزار شد.

ربیع اله قربانی قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس،گفت: تحول در دستگاه قضائی یک حرکت پویا و مستمری است که قابل توقف و تاخیر بردار و تعطیل بردار نیست و این ذات دستگاه قضائی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در همه زمینه‌ها مسیر رشد و پویایی را طی کرده و به لطف خداوند در مسیر تحول قضائی به مراحل بالاتر هم خواهیم رسید.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فارس در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی استهبان به سند تحول از سوی رئیس قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی و نظر مقام معظم رهبری در این خصوص بیان کرد: سند تحول قوه قضائیه علمی، عملیاتی و قابل اجرا در برنامه‌های زمان بندی مناسب طراحی شده، و آنچه مورد انتظارات رهبری معظم انقلاب بوده، با کار قضائی جهادی و انقلابی همکاران قضائی و اداری در زمان مناسب برای مردم عملی می شود و برنامه محور بودن از ویژگی برجسته تحول دستگاه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او، به ویژگی دیگر تحول دستگاه قضا اشاره و تصریح کرد: این تحول از لحاظ ماهوی مبتنی بر مبانی دینی و قرآنی بوده  که از منطق حقوقی و قضائی برخوردار است.

قربانی، با اشاره به اینکه ساختار نظام قضایی از بدو انقلاب اسلامی تا کنون دچار اصلاحاتی شده است، ادامه داد: با وجود اینکه ساختار دچار اصلاحات شده  که ضوابط شرعی، احکام و حدود الهی به نحو دقیق، عادلانه، مقتدرانه و مناسب وضع مردم باشد و اگر قوانین و موازین اسلامی به نحو شایسته در جامعه خاص دستگاه قضایی پیاده سازی شود امنیت و عدالت در جامعه بیشتر تامین می شود.

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس، افزود: سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی بر این امر است که به صورت متوازن و هماهنگ تحول در انجام وظایف دستگاه قضایی به عمل آید.

او، اضافه کرد: در مسیر تحول قضایی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عالی قوه قضائیه راهبرد عبور از مشکلات و جوسازی‌ها در مسیر تحول دستگاه قضایی، توکل به خداوند متعال و استقامت در این راه است.

قربانی اظهار کرد: در دستگاه قضایی به شکل شایسته احیای حقوق عامه دنبال می‌ شود و باید این امر به کیفیتی دنبال شود  که مردم با اعتماد کامل به دستگاه قضایی اطمینان داشته باشند و اگر حقی از حقوق عمومی ضایع شد دستگاه قضایی با قاطعیت آن را احیا می کند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس گفت: احیای حقوق عامه در دستگاه قضایی از طریق کار عملی تحقق پیدا می‌کند و اجرای عدالت باید مبتنی بر موازین قانونی و شرعی به نحو شایسته و عملی در دستگاه قضا پیاده سازی شود که شفافیت در عملکرد و اطلاع رسانی به مردم نیز لازمه تضمین احیای حقوق عامه است.

او،  بیان کرد: مسئولان نظام، علما و روحانیون، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی نیز اقدامات دستگاه قضایی را باز نشر و تبلیغ کنند و از اقدامات دستگاه قضایی حمایت کنند چون تامین احساس عدالت میان مردم در پیشگیری حقوقی و قضایی بسیار موثر است.

قربانی، رعایت سه اصل فساد ستیزی، مردمی بودن و انقلابی عمل کردن را از انتظارات رهبر فرزانه انقلاب از دستگاه قضایی خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی در موضوع مبارزه با فساد از درون و بیرون مجموعه قضایی به شکل متوازن و هماهنگ عمل می کنند که بدیهی است دستگاه قضایی سالم و کارآمد سلامت قوه مجریه و مقننه و سلامت جامعه را به دنبال دارد.

او، به مردمی بودن دستگاه قضایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی که شیفته خدمت به این نظام و انقلاب باشد نباید هیچ گونه رابطه طولی از بالا به پایین نسبت به مردم عزیز داشته باشد چرا که مردم ولی نعمت ما هستند و در دسترس بودن دستگاه و مقامات قضایی، ارتقا آگاهی عمومی مردم به مسائل حقوقی و قضایی، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و بسیج  برای انجام وظایف دستگاه قضایی از ویژگی‌های مردمی بودن نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر ویژگی انقلابی بودن دستگاه قضایی، افزود: ویژگی انقلابی بودن دستگاه قضایی این است که مقامات قضایی باید متصف به اوصاف مندرج در نامه امیرمومنان علی (ع) به مالک اشتر در خصوص سیمای قضات باشند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس از اقدامات و تلاش‌های قاضی حجت الاسلام والمسلمین علی خورشیدی رئیس سابق دادگستری استهبان قدردانی و با حکم ریاست معظم قوه قضائیه، قاضی یعقوب رزاقی که پیش از این دادستانی شهرستان زرین دشت را برعهده داشت به عنوان رئیس جدید دادگستری استهبان منصوب شد.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار