عمویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازنگری در قوانین بازارچه‌های مرزی کشور/ لزوم بررسی دستورالعمل مجوز کارگزاری‌های بورس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس محتوای جلسه پیش از ظهر کمیسیون خود را تشریح کرد.

بازنگری در قوانین بازارچه‌های مرزی کشور/ لزوم بررسی دستورالعمل مجوز کارگزاری‌های بورسابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای جلسه پیش از ظهر کمیسیون خود گفت: نشست مذکور با بررسی دو موضوع وضعیت مرز‌های کشور و بررسی روند فعالیت‌های بازار سرمایه برگزار شد.

او توضیح داد: کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی در ابتدا گزارشی از نتایج جلساتش با دستگاه‌های مرتبط مرزی کشور ارائه کرد و جمع بندی خود را در چند محور ارائه کرد؛ توجه به ظرفیت‌های مرزی جمهوری اسلامی با عنایت به همسایگی آبی و خاکی با ۱۵ کشور و فرصت بی نظیرتوسعه همکاری‌ها و ارتباطات با همسایگان، افزایش فعالیت‌های مرزی، بازنگری در قوانین مربوط به بازارچه‌های مرزی و تقویت آن‌ها برای افزایش کارکردشان در ابعاد نظام اقتصادی کشور محور‌های این جمع بندی بود.

عمویی یادآور شد: قوانین مرز‌های کشور از سوی همکاران ما در مرز بررسی میشود و در صورت نیاز به بازنگری، مواد اصلاحی پیشنهاد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح دومین موضوع مطرح شده در جلسه کمیسیونش گفت: پیرو چند جلسه اخیر به مسائل اقتصادی پرداختیم؛ نمایندگان کمیسیون پیش از این میزبان سرپرست وزارت صمت و رئیس سازمان غذا و دارو هم بودهاند که امروز، قالیباف، رئیس سازمان بورس در کمیسیون حاضر شد و درباره تحولات و روند فعالیت‌های اخیر بازر بورس گزارش داد.

او افزود: رئیس سازمان بورس بیان کرد که بازار سرمایه کشور با سرعت خوبی روبه رشد است، سرمایه‌های مردم بیش از قبل وارد بازار شده و تعداد مشارکت کنندگان در این بازار هم بالا رفته است، همچنین باید در جهت آگاهی بخشی مشارکت کنندگان جدید بازار سرمایه اقدام شود که در این راستا، مباحث آموزشی هم از طریق سازمان بورس و هم از رسانه‌ها دنبال شود.

عمویی اظهار کرد: توصیه مسئولان این است که از شرکت‌های واسط، سرمایه گذاری خود را آغاز کنند تا امنیت سرمایههایشان بالاتر رود. در ادامه جلسه، اعضای کمیسیون هم دیدگاههایشان را درباره توسعه فعالیت‌های بازار سرمایه ارائه کردند و از جذب نقدینگی‌های کشور در بازار سرمایه ابراز رضایت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: یکی از مطالبات نمایندگان کمیسیون، افزایش تعداد شرکت‌های کارگزاری بورس بود که در این زمینه هم گفته شد دستورالعمل مجوز کارگزاری‌های بازنگری شود؛ انتظار داریم در این مسیر گام‌هایی برداشته شود.


انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار