سرهنگ نوروزی خبر داد؛

کلاهبرداری در بازار‌های آنلاین به بهانه فروش غلات دام و طیور

رئیس مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته پلیس فتا ناجا از دستگیری افرادی خبر داد که در بستر بازار‌های آنلاین با ترفند فروش غلات دام و طیور، از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتای یکی از استان‌های شمالی کشور مبنی بر کلاهبرداری در بازار‌های آنلاین با موضوع فروش غلات، دام و طیور موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: مجرمان با تهیه فاکتور‌ها و بارنامه‌های جعلی و ارسال به قربانیان اعتماد آن‌ها را جلب کرده و پس از اخذ مبالغ حاصل از کلاهبرداری، با استفاده از خرید طلا اقدام به خروج وجوه از چرخه بانکداری می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی‌ها و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، دو نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد قابل توجهی فاکتور‌های فروش جعلی، گوشی تلفن همراه، سیم کارت، کارت ملی و کارت بانکی افراد مختلف به دست آمد.

سرهنگ نوروزی ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده را بالغ بر ۱۸.۶ میلیارد ریال برشمرد و در توصیه به شهروندان گفت: با توجه به اینکه مجرمان از بستر بازار‌های آنلاین برای درج آگهی‌های جعلی به منظور فریب شهروندان در قالب پرداخت کل مبلغ و یا بخشی از وجه تحت عنوان بیعانه استفاده می‌کنند، حتما قبل از ملاقات حضوری با فرد درج کننده آگهی و اطمینان از وجود کالا و صحت موضوع، به هیچ عنوان اقدام به واریز وجه به حساب‌های معرفی شده نکنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار