اجرای خط دوم انتقال آب، مهمترین برنامه آبی استان یزد

مدیرعامل آبفا استان یزد گفت: بحث آب در یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اصغر ریاضتی، مدیرعامل آبفا استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: با توجه به این که میانگین روستا‌های دارای آب شرب یزد ۲۲ درصد کمتر از میانگین کشوری است، مهمترین برنامه آبی استان یزد اجرای خط دوم انتقال خواهد بود.

ریاضتی مهمترین برنامه در حال پیگیری توسط آب و فاضلاب استان یزد را پیگیری خط دوم انتقال آب دانست و اظهار داشت: در حال حاضر تخصیص آب این خط انجام شده و در مرحله جذب اعتبار است.

او با بیان اینکه یکسان سازی و یکپارچگی در شبکه آب شهر یزد به طور کامل اتفاق نیفتاده بیان کرد: بر اساس توزیعی که صورت گرفته برخی نقاط شهر از آب انتقالی بهره‌مند هستند و برخی دیگر به طور کامل از آب انتقالی بهره نبرده اند.

مدیرعامل آبفا استان یزد، خاطرنشان کرد: هزینه‌ها واعتبارات مورد نیاز برای یکسان سازی رینگ شهری یزد انجام شده و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی کردن این طرح نیاز است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری این طرح  آغاز شده و در سال‌های آینده بودجه لازم را دریافت کند تا بحث یکسان سازی رینگ شهری و بهره مندی تمام نقاط به صورت یکسان از آب انتقالی فراهم شود.

مدیرعامل آبفا استان یزد عنوان کرد: در حال حاضر تنها ۶۰ درصد روستا‌های یزد از آب شرب پایدار بهره‌مند هستند این در حالی است که میانگین کشوری بیش از ۸۲ درصد است.

او در ارتباط با اجرای کامل طرح پروژه فاضلاب یزد گفت: این پروژه نیاز به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و با توجه به وضعیت تورم هرچه زمان بگذرد هزینه آن بیشتر می‌شود.

مدیرعامل آبفا استان یزد بیان کرد: باید با اقدامات لازم نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز در این حوزه گامی مهم برداشت و علاوه بر آن زمینه بهره گیری از پساب فاضلاب یزد را فراهم آورد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار