اشکنازی: برگزاری انتخابات مجدد از سوی نتانیاهو اقدامی تروریستی است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تلاش نتانیاهو برای انحلال کابینه و برگزاری انتخابات دوباره در اراضی اشغالی بی‌شباهت به یک اقدام تروریستی علیه صهیونیست‌ها نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای انحلال کابینه این رژیم و سوق دادن آن به سمت برگزاری انتخابات چهارم پارلمانی هشدار داد.

کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد گابی اشکنازی با یادآوری اینکه تشکیل دولت ائتلافی برای جلوگیری از برگزاری انتخابات دوباره در اراضی اشغالی بوده است، گفت: از نخست‌وزیر انتظار داریم تا اسرائیل را در راس اولویت‌های خود قرار دهد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به هیچ وجه به دنبال برگزاری انتخابات دیگری نیستیم و تهدید به برگزاری دوباره انتخابات به معنای تهدید همه اسرائیلی‌ها تلقی می‌شود.

اشکنازی گفت چنین تصمیمی با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع کرونا، همانند یک اقدام تروریستی است و غیرمسئولانه تلقی می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طی اظهار نظری اعلام کرد ممکن است که از واگذاری قدرت به بنی گانتس طبق توافقنامه اجتناب کند. نتانیاهو طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا گانتس نخست‌وزیر خواهد شد یا خیر، گفت: این به او بستگی دارد. اگر او به دشمنی با من در کابینه ادامه دهد و قصد داشته باشد که کابینه موازی را تشکیل دهد، نمی‌تواند نخست‌وزیر باشد و نهایتا از کابینه جدا خواهد شد.

براساس توافقی که بین نتانیاهو و گانتس صورت گرفته، مقام نخست‌وزیری در اراضی اشغالی هر یک ماه و نیم یک بار بین این دو به چرخش در می‌آید. بر اساس توافق بین نتانیاهو و گانتس، اگر این ائتلاف منحل شود یا به دلیل مسائل مربوط به بودجه سقوط کند، نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر موقت در قدرت باقی خواهد ماند. به همین دلیل نتانیاهو قصد دارد تا ضمن تداوم اختلافات در کابینه، موجب فروپاشی آن شود تا باز هم در مقام نخست‌وزیری باقی بماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار