کشف ۲۵ تن چوب قاچاق در شهرستان لردگان

طی چهار ماهه نخست امسال، ۲۵ تن چوب قاچاق و ۵۰۰ کیلوگرم ذغال از سودجویان در لردگان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، آیت حسنی رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری لردگان با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست امسال ۲۵ تن چوب قاچاق و ۵۰۰ کیلوگرم ذغال از سودجویان در لردگان کشف و ضبط شد، اظهار داشت: این میزان کشفیات از یک انبار چوب و ۲۰ خودروی توقیفی ضبط شده است.

او با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ تن چوب قاچاق و یک و نیم تن ذغال کشف و ضبط شد، افزود: امسال گشت‌های تعقیب و گریز در جاده‌ها اکیپ‌های گشتی در مناطق مستعد قطع درختان جنگلی را افزایش دادیم و به نوعی حفاظت را به عرصه‌ها آوردیم.


بیشتر بخوانید


حسنی با بیان اینکه کاشت مجدد گونه‌های مختلف جنگلی از جمله بلوط را که از سال‌های گذشته قطع شده بود در اولویت کار قرار داده ایم و کوره‌های ذغال را که در حال ساخت بود از بین بردیم، اضافه کرد: ۵۲ درصد از جنگل‌های چهارمحال و بختیاری در لردگان قرار دارد، اما از لحاظ سخت‌افزاری و نیروی انسانی امکانات مناسبی جهت محافظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان نداریم.

او همچنین با بیان اینکه از همه شهروندان لردگانی انتظار داریم که هر فردی یک جنگل‌بان و همیار طبیعت باشد و فرهنگ حفاظت از عرصه‌های جنگلی را در جامعه نهادینه کند گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان با توجه به گستردگی جنگل‌ها و مراتع با کمبود نیرو و امکانات مواجه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.