ترامپ: معاون بایدن حال بهم‌زن است

رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله پس از معرفی معاون رقیبش در انتخابات آتی این کشور، او را هدف انتقادات خود قرار گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، انتخاب کاملا هریس از سوی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان معاون خود، واکنش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در پی داشت.

ترامپ با انتقاد از کمپین ریاست جمهوری ناموفق هریس اعلام کرد سناتور کاملا هریس انتخاب شماره یک من به عنوان نامزد معاونت بایدن بود. رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری در کاخ سفید گفت: همانطور که دیدید او در رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری امسال بسیار ضعیف عمل کرد. او هزینه زیادی صرف کرد. اتفاقات بسیاری افتاد؛ بنابراین اندکی تعجب کردم که بایدن او را برگزید.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه واکنش انتقادی خود نسبت به سناتور هریس عملکرد او در پرونده برت کاوانا، نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا را مورد نکوهش قرار داد و او را «حال بهم زن» خواند. ترامپ همچنین گفت که هریس در زمان رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا رفتار زننده‌ای نسبت به بایدن داشته است.

کمپین انتخاباتی ترامپ نیز در واکنش به انتخاب هریس به عنوان معاون نامزد دموکرات‌ها از لفظ «هریس حقه باز» برای توصیف او استفاده کرد. در پیام تبلیغاتی که از سوی کمپین انتخاباتی ترامپ منتشر شد از این لفظ برای معاون بایدن استفاده شد و مواضع او در زمان رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری به عنوان حامی طرح خدمات درمانی برای همه و نیز ایجاد اصلاحات در ساختار پلیس مورد انتقاد قرار گرفت.

بایدن بامداد چهارشنبه با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر این انتخاب را به طور رسمی اعلام کرد. کاملا هریس در رقابت با سوزان رایس موفق شد به عنوان معاون جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی آمریکا انتخاب شود. وی نخستین زن رنگین پوست در تاریخ آمریکاست که موفق به رسیدن به این مقام شده است.

کاملا هریس اصالتی هندی-جامائیکایی دارد و پیش‌تر خود نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، اما به دلیل عدم اقبال عمومی در انتخابات درون حزبی دموکرات ها، به نفع بایدن از ادامه مسیر کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار