افتتاحیه واحد‌های الگویی دامداری در ۱۵ روستای خراسان جنوبی

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا ۷۰ طرح در حوزه پرورش دام به بهره برداری رسید.

هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: ۳۵۰ جایگاه در حوزه دام و طیور در ۱۵ روستای استان  شناسایی شده است که امروز  با کمک مردم ۷۰ جایگاه به بهره برداری  رسید.

او با اشاره به اینکه امروز  جایگاه‌ پرورش دام در روستای جوخواه طبس به نمایندگی از ۷۰ جایگاه به بهره برداری رسید افزود : 280 جایگاه‌ دیگر پرورش دام تا ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

هنری ادامه داد:هدف اول قرار گاه پیشرفت و آبادانی تثبیت اشتغال موجود با آموزش‌های میدانی و شبکه سازی نیرو‌ها در آن حوزه است.


بیشتر بخوانید


جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان جنوبی اظهار کرد:یکی از مشکلاتی که در حوزه دام وطیور شناسایی شده است نداشتن دانش فنی روستاییان و بهداشتی نبودن جایگاه‌های دام و طیور است که باعث بیماری دام می شود و بهره وری دام را پایین می‌ آورد .

هنری با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادنی تلاش کرده است که در این حوزه‌ها آموزش‌های لازم را از طریق کارشناس مربوطه به افرادی که در این حوزه‌ها فعالیت میکنند به طور مداوم پیگیری کند.

او همچنین عنوان کرد:یکی از برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آ بادانی که در ۵ عرصه هم زمان پیگیری می‌کند پیدا کردن یک الگوی مناسب برای توانمند سازی روستاییان با هدفمندی آموزش تعلیم و تربیت، فرهنگی و اجتماعی، اشتغال، سلامت و یک کار همه جانبه در راستای پیشرفت آن مناطق است.

هنری گفت : سایر فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حوزه صنایع دستی،فرش و گلیم ،خیاطی است  که در هر حوزه یک نهاد واسط مردمی مشخص دارد که تامین مواد اولیه و به بازار رساندن  آنها را پیگیری می کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار