پرداخت غرامت به بیمه شدگان مبتلا به کرونا در گیلان

بیمه شدگان گیلانی مبتلا به کرونا برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری به سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان اعلام کرد: براساس دستور اداری سازمان تامین اجتماعی و با هدف کاهش مراجعات حضوری تمهیدات و تسهیلات ویژه‌ای برای پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و پرداخت استراحت پزشکی بیمه شدگان مبتلا به کرونا گرفته شده است.

براین اساس، با توجه به انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از تردد‌های غیرضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه شدگان و همکاران سازمانی و با هدف تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCR آنان مثبت اعلام شده، تا عادی شدن اوضاع، با تمهیدات و شرایط خاص انجام می‌پذیرد.

بیمه شدگان  مبتلا به کرونا  حتی الامکان می‌بایست با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.

چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، مدت زمان استراحت او ، بدون انجام تشریفات اداری مربوط به معرفی مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی یکار توسط کارفرما، پرداخت خواهد شد.

درصورتی که بیمه شده مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان انجام خواهد شد.

بررسی روزانه درخواست‌های سیستمی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از موارد تاکید شده  است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.