ثبت جلوه های متفاوت از عشق و ارادت زنجانی ها در یوم العباس امسال

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: امسال شاهدجلوه‌های متفاوت عشق مردم استان به ساحت سقای کربلا در یوم العباس خواهیم بود.

 یوم العباسبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار با رئیس هیات امناء حسینیه اعظم با اشاره به سابقه تاریخی عزاداری مردم استان گفت: عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش در تار و پود همه شیعیان تنیده شده، ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا، و لزوم حفظ سلامتی مومنین بر اساس آموزه‌های قرآنی، امسال زنجان در یوم‌العباس جلوه‌ای دیگر خواهد داشت.

او خاطر نشان کرد: در روز یوم العباس مردم زنجان در عمل، ارادت خود را به ولایت نشان خواهند داد و با تبدیل هر خانه به یک حسینیه و هر خانواده به یک هیات در سوگ اباعبدالله و یاران باوفای ایشان خواهند گریست و امیدواریم همچون گذشته باز هم زنجانی‌ها الگویی برای سایر استان‌ها در برگزاری عزادارای بی آلایش و تاثیرگذار باشند.

رئیس رسانه استانی تصریح کرد: امسال شبکه اشراق به مثابه حسینیه‌ای در وسعت جغرافیای استان همراه با مردم ولایتمدار زنجان عزادار سیدالشهداست و به طرق مختلف رسانه‌ای پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس خواهد کرد.

لطیفی با قدردانی از اقدام مادحان و هیئات مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تذکرات ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری محرم گفت: برنامه ریزی لازم برای حضور مادحین هیات حسینی در رسانه استانی صورت گرفته و این آمادگی را داریم که با هماهنگی هیات امناء حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و سایر هیات پرشور حسینی زمان کافی را در کنداکتور پخش شبکه اشراق اختصاص دهیم.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعطم زنجان هم در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، گفت: حسینیه اعظم زنجان در یوم‌العباس ولایت‌مداری خود را به اثبات خواهد رساند.

 فیروزفر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های بی بدیل صداوسیمای استان در سنوات مختلف تصریح کرد: با وجود شیوع این بیماری و عدم امکان حضور عاشقان حسینی در دسته باعظمت حسینیه اعظم، رسالت کارکنان مومن شبکه استانی اشراق در پوشش مناسب همایش احسان و کمک مومنانه و نهادینه کردن این امر خداپسندانه حساس‌تر شده است.

او با بیان اینکه یوم العباس فراموش شدنی نیست افزود: امسال هدف‌گذاری حسینیه اعظم تهیه ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در راستای کمک مومنانه است و یوم العباس با جلوه و شکوه دیگری برگزار خواهد شد.

فیروزفر که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان را عهده دار است در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیر به مدیرکل صداوسیما، ضمن تبریک روز خبرنگار، از همکاری‌های سازنده و تعامل خوب رسانه استانی با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.