مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد گفت:مطالعات مرحله اول مسیر دسترسی به پتروشیمی مهاباد و ایستگاه راه‌آهن با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بررسی شد.

محسن مجیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اظهار داشت:طرح‌های پیشنهادی احداث تقاطع غیرهمسطح دارلک، راه دسترسی به پتروشیمی مهاباد و ایستگاه راه‌آهن با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد بررسی شد.

مجیدی با اشاره به اینکه ارزیابی اقتصادی، یکی از ارکان مطالعات امکان‌سنجی پروژه‌های راه سازی به شمار می‌رود، افزود: طرح‌های پیشنهادی این مسیر بیش‌تر از منظر توجیه اقتصادی، رعایت اصول فنی و اجرایی، برآورد هزینه‌ها و تعیین زمان‌بندی ارزیابی شدند.

او ادامه داد: سرعت‌دهی به تکمیل پروژه‌های راه سازی  با مشارکت صنایع، راهبردی است که اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی پیش گرفته تا وضعیت شبکه حمل و نقل جاده‌ای استان بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد تصریح کرد: روزانه یک قطار با ظرفیت ۵۰۰ تن محصول مجتمع پتروشیمی مهاباد در ایستگاه راه‌آهن این شهرستان به مقصد جنوب کشور بارگیری می‌شود.

مجیدی اضافه کرد: این محموله همه‌روزه از راه زمینی به ایستگاه راه آهن مهاباد منتقل شده و از طریق قطار‌های ۲۰ واگنی به ظرفیت هر واگن ۲۵ تن به مقصد بندرعباس بارگیری می‌شود.

او بیان کرد: حمل بار از طریق راه‌آهن به عنوان حمل و نقل سبز یاد می‌شود و هر محموله از ایستگاه راه‌آهن مهاباد پس از بارگیری ظرف مدت سه تا چهار روز به ایستگاه مقصد می‌رسد که نقش مهمی در کاهش ترافیک جاده‌ای دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد گفت: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل زمینی امنیت بیشتر و هزینه کمتری دارد و از این رو سیاست‌های دولت هم حمایت از این شیوه حمل و نقل و توسعه آن در سطح کشور است.

مجیدی نزدیکی ایستگاه راه آهن به مجتمع پتروشیمی مهاباد را زمینه بسیار مناسبی برای حمل محصولات تولیدی این مجتمع از طریق شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور دانست.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.