بومی سازی مراسم محرم مطابق با دستورالعمل ستاد ملی کرونا در چهارمحال و بختیاری

دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر باید مطابق با دستورالعمل ستاد ملی کرونا در چهارمحال و بختیاری بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) در چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده است و دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر باید در استان بومی‌سازی شود، گفت: امسال آیین‌های سنتی و جانبی نظیر شام غریبان، خیمه‌سوزان، تعزیه، شیرخوارگان و آیین‌های سنتی شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود.
 
او در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تمامی ظرفیت‌های استانی برای مدیریت و درمان این بیماری در استان به کار گرفته شده است، افزود: در کنترل این بیماری جزو استان‌هایی با عملکرد مطلوب بودیم، اما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس بوده ایم.

بیشتر بخوانید 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اضافه کرد: دستورالعمل برگزاری ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) از طریق ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است و موظف به اجرای دقیق پروتکل‌ها در مراسم عزاداری هستیم.

او خاطرنشان کرد: باید ضمانت اجرایی برای رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزداری محرم و صفر تدوین شود، همچنین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و موادضدعفونی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار بگیرد و سایر تمهیدات باید در این خصوص اندیشیده شود تا سلامت عزاداران حفظ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا دسته‌روی هیئت‌ها در مناطق سر بسته ممنوع است، ملاک و معیار ما در برگزاری مراسم عزاداری دستورالعمل ستاد کرونا است و فرمانداران باید یک نماینده تام‌الاختیار برای حضور در نشست های هماهنگی اجرای پروتکل‌ها معرفی کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار