صیانت از خانواده‌ های درمعرض اعتیاد در دستور کار بهزیستی خراسان جنوبی

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از تلاش هم جانبه برای حفاظت از خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد و قربانیان مواد مخدر و افراد تحت تکفل آن ها خبر داد.

احمدی معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد و براساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تعداد مراکز فعال در حوزه درمان اعتیاد توسط بهزیستی ۲۸ مرکز درمان وکاهش آسیب توسط بخش غیر دولتی با رویکرد اجتماعی فعالیت می‌کنند.

او افزود: این مراکز شامل ۱۳ مرکز سرپایی، ۹ مرکز اقامتی بهبودی میان مدت و یک مرکز اجتماع درمان مدار( تی.سی.آر) از نوع اقامتی بلند مدت با دوره‌های درمانی ۶ ماهه و ۵ مرکز کاهش آسیب شامل ۴ دی.‌ای.سی و یک شلتر در سطح استان فعالیت می کنند که توسط تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد اداره می‌شوند.

احمدی تصریح کرد: در کنار رویکرد‌های درمانی توسط مراکز موضوعی، حمایت‌های اجتماعی و صیانت اجتماعی از آسیب دیدگان جامعه و خانواده آن‌ها توسط بهزیستی به طور کامل انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهارکرد: این کمک‌ها شامل تلاش همه جانبه و بهره گیری حداکثری از تمامی ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی در جهت حفاظت و صیانت از خانواده‌های در معرض خطر اعتیاد و قربانیان مواد مخدر و افراد تحت تکفل آن‌ها انجام می شود.

او بیان کرد: با اجرای موثر و دقیق این برنامه می‌توان زنجیره آسیب رسانی اعتیاد به اعضای خانواده، شاهد پیشگیری از وقوع جرایم مختلف در خانواده‌های در معرض اعتیاد و مواد مخدر باشیم.

احمدی بیان کرد: ایجاد اشتغال پویا برای معتادان بهبود یافته به منظور تامین معیشت خانواده، حرفه آموزی، تو انمند سازی خانواده معتادان و بهبود یافتگان، تلاش برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی مناسب، تامین مسکن، بیمه خدمات درمانی و مشاوره رایگان خدمات آموزشی و حمایتی ارائه می‌شود.

 پارسال تعداد ۸۳ بهبود یافته اعتیاد، به اشتغال پایدار رسیدند و در حال حاضر دارای شغل هستند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.