تداوم توده هوای گرم در استان اصفهان

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استمرار توده هوای گرم در این استان تا سه روز پیش رو، گفت: دمای هوا از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سیدان رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از تداوم الگو‌های جوی پایدار روی استان اصفهان در روز‌های پیش رو خبر داد و اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود.

او با اشاره به وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی و وقوع غبار صبحگاهی در مناطق مرکزی استان، گفت: کاهش کیفیت هوا در این مناطق در سطح هشدار نیست و شاخص‌ها برخی ساعات روز در مرز سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس متغییر است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان به استمرار و تداوم توده هوای گرم در این استان تا روز شنبه هفته آینده اشاره و توصیه کرد: با توجه به اینکه برخی هم استانی‌ها در روز‌های پایان هفته در طبیعت و مناطق تفرجگاهی سفر می‌کنند برای جلوگیری از گرمازدگی از ماندن بیش از حد زیر نور آفتاب خودداری و نکات ضروری برای مصرف بهینه انرژی را در روز‌های گرم رعایت کنند.

سیدان ادامه داد: گرمای هوا از روز یکشنبه تا اواسط هفته آینده به تدریج روند کاهشی خواهد داشت.

او با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: روز گذشته دمای هوا در کلانشهر اصفهان به ۴۲ درجه سانتی گراد رسید و بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: در این بازه خوروبیابانک با دمای ۴۴ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.