علوی گفت: در شرایط کنونی بیماری کرونا واکسن و دارو ندارد و بهترین روش برای پیشگیری از ابتلای به آن، رعایت نکات بهداشتی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در شرایط کنونی که کرونا واکسن و داروی موثری برای درمان ندارد، رعایت نکات بهداشتی بهترین روش برای پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.

او استراتژی شفا را راهکاری برای نجات جوامع از خطر ابتلا به بیماری کرونا دانست و افزود: شفا مخفف نکات بهداشتی شامل؛ شست و شوی دست ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است و باید همه به آن پایبند باشیم.

علوی بی توجهی  مردم و درک نکردن خطر بیماری کرونا را عامل افزایش مراجعه مردم به بیمارستان عنوان کرد و اظهار داشت: ترس سازنده و نه ترس استرس زا، باعث کاهش بار بیماری می‌شود، پس در ارائه اطلاعات به مردم باید به این نکته توجه جدی شود. اما وقتی برخی در رسانه‌های جمعی اعلام می‌کنند به زودی واکسن کرونا با قیمت ۷۵ هزار تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرد، این باعث کاهش ترس مردم و بی توجهی آن‌ها به اهمیت خودمراقبتی و افزایش ابتلا و بار مراجعه به بیمارستان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.