اوبرایان: توافق اسرائیل و امارات در کاخ سفید امضا خواهد شد

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط طی هفته‌های آتی در کاخ سفید امضا خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به توافق امارات و رژیم صهیونیستی اعلام کرد این توافق در کاخ سفید امضا خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که امضای این توافق که در جهت عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام شده است طی هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت.

رسانه‌های عربی و صهیونیستی از یک توافق تاریخی بین امارات و رژیم صهیونیستی در خصوص عادی‌سازی روابط در پی رایزنی‌های دونالد ترامپ، خبر دادند.

گروه‌های مقاومت در فلسطین پس از اعلام توافق نهایی بین امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک، به اقدام ننگین ابوظبی واکنش تند و سختی نشان دادند.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود واشنگتن در تلاش است امضای این توافق میان دو طرف قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انجام شود.

بر اساس توافق مذکور، هیأت‌های صهیونیستی و اماراتی ضمن دیدار یکدیگر، طی هفته‌های آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را با محوریت توریسم، امنیت، سرمایه‌گذاری، برقراری پرواز‌های مستقیم، بهداشت، انرژی، فناوری، مخابرات، محیط زیست و غیره امضاء خواهند کرد.  از جمله دیگر بندهای مهم مورد توافق، تاسیس سفارتخانه است. در چارچوب توافق مذکور، روابط رژیم صهیونیستی و امارات در خصوص ساخت ویروس کرونا، توسعه خواهد یافت. 

بیانیه سه جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی، قرار است تا یک برنامه راهبردی بین طرفین توافق صورت گیرد و براساس آن همکاری های دو جانبه تجاری و امنیتی ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار