گازرسانی به ۸۹ روستای استان کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت:عملیات گازرسانی به ۸۹ روستای استان کردستان در مناطق مختلف در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ تا پایان خرداد امسال، ۶۵۳ روستای استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد.

او افزود:در پایان سال ۱۳۹۲ تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در این استان ۶۴۹ مورد بود که اکنون بدون احتساب کوخ‌های بانه، این تعداد به یک هزار و ۳۰۲ روستا افزایش یافته است.

او به ارتقای رتبه کردستان در بحث گازرسانی در طول خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و یادآور شد: این استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید از لحاظ شاخص گازرسانی به مناطق روستایی در رتبه ۲۰ کشور بود اما اکنون در رده هفتم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در صنعت گاز، توسعه‌ دسترسی روستانشینان به سوخت‌های پاک با بازدهی بالاست، اضافه کرد: تاکنون به ۲۲۵ روستای نقاط مرزی و صفر مرزی استان گازرسانی شده در حالی که ساکنان روستاهای مرزی اقلیم کردستان عراق از این زیرساخت بی‌بهره هستند.

فعله‌گری به افزایش طول شبکه‌گذاری گاز استان از ۶ هزار و ۹۳۹ کیلومتر در سال ۹۲ به ۱۰ هزار و ۹۷۰ کیلومتر در سال جاری اشاره کرد و افزود: تعداد انشعابات نیز از ۲۱۱ هزار و ۲۲۰ فقره در ابتدای فعالیت یازدهم به ۲۷۵ هزار و ۲۰۱ فقره در سال جاری رسیده است.

او تاکید کرد: عملیات گازرسانی به ۸۹ روستای این استان در مناطق مختلف هم اینک در حال انجام است و برای اجرای این طرح‌ها ۱۲ پیمانکار مشغول بکار هستند ضمن اینکه گازرسانی به ۶۱ روستای استان نیز در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است که اجرای آنها نیز بزودی آغاز می‌شود.

در استان کردستان حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: گاز رسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.