تعهد ایجاد ۱۳۸۹ شغل در شهرستان اسدآباد

رئیس اداره تعاون، کار و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد از تعهد ایجاد ۱۳۸۹ شغل در این شهرستان خبر داد.

محمدخدایاری رئیس اداره تعاون، کار و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در چشم انداز سند توسعه شهرستان برای سال ۹۹ تعداد ۱۳۸۹ شغل تعهد شده که ایجاد آن‌ها بر عهده دستگاه‌های عضو کارگروه می‌باشد.

او با بیان اینکه اعضای کارگروه متشکل از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هستند، بیان کرد: منظور از ایجاد شغل این نیست که فرد متقاضی در داخل خود ادارات بکار گرفته شوند بلکه این اشتغال‌ها می تواند بصورت خود اشتغالی باشد یا اینکه فرد در واحد‌های صنفی بکار گیری شود.

رئیس اداره تعاون، کار و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد افزود: خود اشتغالی نوعی از اشتغال است که در آن فرد برای خود کار کرده و کارفرمای خویش است و از دستگاه اجرایی مرتبط اخذ مجوز می‌نماید.

خدایاری گفت: تا کنون در شهرستان از تعهد ۱۳۸۹ نفری تعداد ۴۶۰ نفر محقق شده است.

او افزود: سامانه کارا مربوط به بخش تسهیلات اشتغال روستایی در حال حاضر قطع می باشد، اماافراد متقاضی این تسهیلات می‌توانند طرح‌های خود را در چارچوب رسته‌های اولویت دار با ادارات مرتبط (صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی) هماهنگ کنند تا به محض باز شدن سامانه به آن‌ها اطلاع رسانی لازم انجام شود.

رئیس اداره تعاون، کار و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد اظهار داد: بررسی طرح‌های کمتر از ۲۵۰میلیون تومان در کمیته فنی شهرستان است و طرح‌های مابین ۲۵۰میلیون تومان تا ۱۵ میلیارد تومان با کمیته فنی استانی است.

خدایاری گفت: نرخ بیکاری شهرستان مطابق سرشماری انجام شده در سال ۹۵، ۱۲/۴ درصد بوده است.

او  بیان کرد: در اسدآباد یک موسسه کاریابی (که از اداره کل تعاون کار استان مجوز اخذ نموده) وجود دارد و با توجه به تقاضای کارفرمایان افراد جویای کار ثبت نام شده خود را معرفی می‌نماید.

رئیس اداره تعاون، کار و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسدآباد ادامه داد: تا کنون مبلغ ۱۳/۴ میلیارد ریال تسهیلات در غالب ۱۶۶پرونده به واحد‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است

خدایاری بیان کرد: تعداد ۷۹۵ نفر از از اسفند ۹۸ به بعد در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام داشته اند که ۶۱۵ نفر توسط سامانه مشمول شناخته شده اند و مقرری بیمه بیکاری از یک ماه تا سه ماه به حساب آن‌ها واریز شده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار