اقتصاد سبز موتور محرک جهش تولید

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به پتانسیل طبیعی بالایی که در اختیار دارد می‌تواند اقتصاد کشاورزی را زیربنای توسعه و رونق تولید در سایر بخش‌ها قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) با جهاد گران رونق تولید اظهار داشت: این استان با توجه به پتانسیل طبیعی بالایی که در اختیار دارد می‌تواند اقتصاد کشاورزی را زیربنای توسعه و رونق تولید در سایر بخش‌ها قرار دهد و با توسعه بخش کشاورزی صنایع مرتبط هم رونق خواهند داشت.

او افزود: در مبحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، مجموعه بخش کشاورزی در میدان بوده است.


بیشتر بخوانید


غریب با بیان اینکه تغذیه سالم و امنیت غذایی حرف اول را در کشور می‌زند اضافه کرد: ما ۵/۸ درصد رشد اقتصادی در بخش کشاورزی داشته ایم که در بعضی از فصول به ۹ درصد نیز رسیده است.

او ادامه داد: این رشد در استان ما دوبرابر کشور بوده است و ارزش افزوده را از ۱۹ درصد در سال ۹۲ به ۳۲ درصد در حال حاضر رسانده ایم.

غریب با اشاره به اهمیت تولید شیر و گوشت قرمز در این مجتمع دامپروری گفت: یکی از دغدغه‌های این واحد تولیدی تامین نهاده‌های دامی است که با هماهنگی با مرکز تا ۵۰ درصد نیاز این واحد به نهاده‌های دامی تامین خواهد شد.

او افزود: مذاکرات جهت تخصیص تسهیلات سرمایه در گردش برای گسترش این مجتمع دامپروری نیز انجام شده است که بزودی موافقت و تخصیص آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.