بازرسی از ۲۲ هزار و ۶۲۱ واحد صنفی چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون از ۲۲ هزار و ۶۲۱ واحد صنفی در استان چهارمحال و بختیاری بازرسی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون از ۲۲ هزار و ۶۲۱ واحد صنفی در استان بازرسی شده است.

او افزود: در این مدت ۷۸۹ پرونده تشکیل ۸۵۰ تخلف به ارزش ریالی ۱۱۴ میلیارد و ۱۸۸میلیون ریال کشف شده است.

رستمی اضافه کرد: گرانفروشی با ۱۷۹ تخلف، کم‌فروشی با ۲۷ تخلف، تقلب با ۲۷ تخلف، درج نکردن قیمت با ۲۰۱ تخلف، صادر نشدن فاکتور با ۲۱ تخلف، رعایت نکردن بهداشت با ۹۵ تخلف، عرصه خارج از شبکه با ۲۲ تخلف، اختفا و امتناع، احتکار و اعلام نکردن موجودی انبار با ۱۲ تخلف و سایر با ۱۷۱ تخلف در این مدت تشکیل پرونده شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۴۰۱ مورد بازرسی مربوط به کشف کالای قاچاق انجام شده که ۲۱ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

رستمی ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۵۳۸ میلیون و ۵۹۳ هزار ریال اعلام کرد و گفت: پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او افزود: در این مدت دو هزار و ۴۰۱ بازرسی ویژه شکر در استان انجام شده که ۱۷ مورد منجر به تشکیل گزارش تخلف شده است.

رستمی اضافه کرد: در این راستا یک مورد پرونده احتکار شکر به ارزش ریالی ۲۸۰ میلیارد ریال و یک مورد مربوط به پرونده اختفا و امتناع از عرضه به ارزش ریال ۵۳ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او ادامه داد: در این مدت دو مورد پرونده اعلام نکردن موجودی پودر شوینده، رب و ماکارانی به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال و یک پرونده اعلام نشدن موجودی موتورسیکلت به ارزش ریالی ۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال نیز ثبت شده است.

رستمی از کشف یک مورد پرونده احتکار برنج به ارزش ریالی ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال خبر داد و گفت: در این مدت ۷۲۳ مورد گشت مشترک بازرسی با سایر ادارات انجام شده که در این گشت‌های مشترک ۲۴۷ مورد پرونده تخلف کشف و ضبط و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

او ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۷۰۶ مورد بازرسی مربوط به طرح ویژه کرونا انجام شده که ۲۳۱ مورد پرونده تخلف تشکیل شده است.

رستمی با تأکید بر اینکه واحد‌های صنفی و عرضه‌کنندگان کالا‌ها موظفند اول هر ماه کالا‌های موجود در انبار خود را در سامانه جامع انبار‌های کشور ثبت کنند افزود: در غیر این صورت مشمول تخلف قاچاق و احتکار می‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.