شبکه رادیویی «مکان» از نام کشور‌های عربی دیگری که به دنبال علنی کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، پرده برداشت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، شبکه رادیویی «مکان» رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی آگاه در واشنگتن از نام برخی کشور‌های عربی که پس از امارات به دنبال اعلام عادی سازی روابط با این رژیم  در آینده نزدیک هستند خبر داد.

این شبکه رادیویی اعلام کرد: پس از امضای توافق صلح میان اسرائیل و امارات متحده عربی، منابعی آگاه به روزنامه صهیونیستی «القدس» اعلام کردند که کشور‌های بحرین، عمان و سودان به زودی این گام را خواهند برداشت و روابط خود با اسرائیل را عادی خواهند کرد.

این منابع آگاه افزودند: معتقدیم که این مسئله برای بحرین و عمان در زمانی بسیار کوتاهی اتفاق خواهد افتاد.

از سوی دیگر، یکی از مقامات رژیم صهیونیستی در مصاحبه را با رادیو عبری زبان مکان تاکید کرد: ممکن است بحرین کشور عربی آتی باشد که روابط رسمی با اسرائیل برقرار خواهد کرد.

وزارت خارجه بحرین دیشب توافق امارات و رژیم صهیونیستی را مثبت ارزیابی کرد و در بیانیه‌ای عنوان داشت که دست‌یابی به توافقی که الحاق اراضی فلسطین به اراضی اسرائیل را متوقف می‌کند و نیز اتخاذ گام‌هایی جهت رسیدن به صلح در خاورمیانه را می‌ستاید.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه به صورت رسمی اعلام نشده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مدعی است که وقتی فلسطینیان ببینید سایر کشور‌های عربی به دنبال توافق صلح با رژیم صهیونیستی هستند، برای صلح تلاش خواهند کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطینی و یمنی این توافق به اصطلاح تاریخی را به شدت محکوم کردند و آن را به مثابه خنجری بر پیکر ملت فلسطین و تمامی امت اسلامی و خیانتی به جهان اسلام عنوان کردند و از تمامی ملت‌های آزاده جهان و ملت فلسطین خواستند برای مقابله با این توافق ننگین صف آرایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
عادی سازی روابط امارات و کشورهای عربی با اسرائیل به خاطر این است که به دلیل استیصال و شکست آمریکا در برابر تحریم تسلیحاتی ایران، آمریکا به کشورهای عربی امتیازات و باجهای بزرگی می دهد و در عوض می خواهد که کشورهای عربی تنها به صورت نمایشی بگویند با اسرائیل اند تا شکست مفتضحانه اش مقابل ایران ، زیاد به چشم نیاید
آخرین اخبار