اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی اسلام آباد غرب

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: از ابتدای اجرای طرح سیستم‌های آبیاری تحت فشار تاکنون، بیش از هفت هزار و ۲۱۴ هکتار از زمین کشاورزی این شهرستان به این سیستم‌ها مجهز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: امسال  تاکنون در سطح ۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی اسلام آبادغرب طرح سیستم‌های آبیاری تحت فشار اجرایی شده است.

او  با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم کرده ادامه داد: برای اجرایی شدن این طرح‌ها  ۲ میلیارد و ٨٨۵ میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال آن به صورت بلاعوض بوده است و سه طرح دیگر آبیاری تحت فشار در این شهرستان در حال اجراست.

کریمی، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان پذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی رویه خاک، کنترل پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.
 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار