صرفه‌جویی انرژی با وجود استقرار گرما تا اواسط شهریور در اصفهان ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توده هوای گرم تا نیمه شهریور امسال در اصفهان استقرار دارد و با توجه به افزایش دما، صرفه‌جویی در مصرف برق و آب ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، هوای گرم تا نیمه شهریور در اصفهان ادامه دارد و دمای هوا یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد نسبت به شرایط معمول بیشتر است.

او با بیان اینکه در سال‌های گذشته از نیمه مرداد به بعد دمای هوا کمی کاهش می‌یافت و هوا خنک‌تر می‌شد، اظهار داشت:، اما امسال این گرما تا نیمه شهریور ادامه خواهد یافت بهمین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه‌هایی با دستگاه‌های مختلف مانند شرکت‌های برق و آب به بررسی آن و پیش‌بینی تدابیر لازم پرداخت.

شیشه‌فروش با بیان اینکه مصرف بهینه برق تا نیمه شهریور توسط صنوف مختلف و واحد‌های صنعتی ضروری است، خاطرنشان کرد: اداره‌ها باید ژنراتور‌های برق اضطراری خود را آماده نگه دارند و شهرداری‌ها نیز باید نسبت به صرفه‌جویی در معابر عمومی مانند پارک‌ها اقدام کنند.

او با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق در واحد‌های مسکونی و اداره‌ها، اضافه کرد: کشاورزان نیز باید در ساعت‌های اوج مصرف برق یعنی ۱۲ تا ۱۶ موتور چاه‌ها را خاموش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، با اشاره به اینکه مصرف آب نیز با توجه به گرمای هوا و همچنین شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است، گفت: ضوابط مربوط به مصرف بهینه آب به شهرداری‌ها، صنایع و کشاورزان ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش به حادثه شهر بیروت لبنان نیز اشاره و تصریح کرد: با توجه به درس آموزی از این حادثه به همه واحد‌های صنعتی بویژه شهرک‌های صنعتی و شرکت پخش فراورده‌های نفتی توصیه‌های لازم درباره نگهداری مواد مختلف و چیدمان در انبار‌ها و همچنین مسئله حمل و نقل فراورده‌های سوختی و مواد شیمیایی ارایه شد.

او با تاکید بر لزوم رعایت همه موارد ایمنی در واحد‌ها و مکان‌های مختلف، افزود: اداره کل استاندارد نیز موظف به گوشزد کردن همه الزامات استاندارد به واحد‌های مختلف شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.