تجربه خطرناک‌ترین جراحی دنیا توسط خواهران به هم چسبیده

در سومین عمل جراحی که روی استخوان‌های جمجمه کودکان دوقلوی آفریقایی‌تبار انجام شد، بیش از ۳۰ پزشک متخصص، جراح و پرستار حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پزشکان ایتالیایی طی چند عمل جراحی پیچیده و نادر یک جفت دوقلوی آفریقایی‌تبار را که از ناحیه جمجمه به هم چسبیده بودند از هم جدا کردند.

ماه گذشته پزشکان بیمارستان کودکان در رم ، دوقلو‌های دوساله دختر که جمجمه آن‌ها از پشت سر به هم چسبیده بود، بعد از سه عمل جراحی سنگین و خطرناک از هم جدا کردند؛ در سومین عمل جراحی که روی استخوان‌های جمجه این دوقلو‌ها انجام شد و ۱۸ ساعت به طول انجامید، بیش از ۳۰ پزشک متخصص، جراح و پرستار حضور داشتند.

کارلو افیزیو ماراس مسئول بخش مغز و اعصاب کودکان این بیمارستان در رم گفت: عمل جداسازی دوقلو‌های به هم چسبیده از جمجمه که بسیار نادر، پیچیده و دشوار است با موفقیت انجام شد. این دو کودک از ناحیه جمجمه و مغز به هم متصل بودند که خوشبختانه با این جراحی آسیبی به مغز وارد نشد. پیش‌یینی می‌کنیم که آن‌ها در آینده هم  به مشکلی برنخورند.

این دو قلو‌ها به مدت دوسال در بیمارستان کودکان رم تحت مراقبت بودند و گفته می‌شود برای نخستین بار در ایتالیا و احتمالا در جهان است که دو کودک دوقلوی به هم چسبیده، با شرایط خطرناک از ناحیه جمجمه از هم جدا شدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار