زنان روستایی هم می‌توانند بیمه شوند

️ بخشدار مرکزی شهرستان هرسین گفت:زنان روستایی هم می‌توانند خودشان را بیمه کنند و از ظرفیت صندوق بیمه روستاییان بهره مند شوند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ولی دارائی نیا ️ بخشدار مرکزی شهرستان هرسین به لزوم پوشش بیمه‌ای در روستا‌ها و آگاه سازی موثر مردم از سوی دهیاران تاکید کرد و گفت:استفاده از ظرفیت بیمه در کاهش هزینه‌ها و منابع مالی دولت و تسریع در بازتوانی معیشتی خسارت دیدگان ناشی از حوادث طبیعی در مناطق روستایی بسیار مهم و ارزشمنداست.

دارایی نیا افزود: با توجه به بند (ث) ماده ۳۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور ضرورت دارد پوشش اجباری کلیه دام‌ها در مقابل بیماری‌های مشترک و واگیر از طریق بیمه کشاورزی صورت پذیرد.

او افزود:همچنین دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستایی مکلف به اطلاع رسانی لازم و به موقع به مردم در خصوص بیمه نمودن دام‌ها و سایر خدمات صندوق بیمه کشاورزی شهرستان هرسین هستند.

دارایی نیا  با برشمردن وظایف ذاتی و قانونی دهیاران از آنان خواست در راستای توسعه پایدار روستایی و بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران فعالیت‌های خود را توسعه بخشند.

بخشدار مرکزی هرسین با اشاره به لزوم استفاده از اتوماسیون اداری از سوی دهیاران، نحوه فعالیت دهیاران پاره وقت و اطلاع رسانی به موقع حوادث گفت: دهیاران با توجه به آموزش‌های صورت گرفته مکاتبات خود را از طریق اتوماسیون پیش بینی شده انجام دهند.

بخشدار مرکزی هرسین بر نصب تابلو ساعات کاری دهیاران پاره وقت در محل ساختمان دهیاری تاکیدکردو ادامه داد: به منظور جلوگیری از اتلاف وقت روستائیان و سرگردانی آنان دهیاران پاره وقت باید ساعات کاری خود را به نحو مطلوبی به مردم اطلاع رسانی نمایند.

 علی امیدی مسئول بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر شهرستان هرسین گفت: تاسیس صندوق  بیمه روستاییان گام مهمی درسیاستگذاری رفاهی دولت در جهت کاهش فاصله طبقاتی روستایی و شهری، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی به شمار می‌رود.

اوگفت:یک فرد بیمه شده این صندوق همانند یک کارمند می‌توانند ازمزایای بیمه تامین اجتماعی (بازنشستگی، کارافتادگی، فوتی) بهره‌مند شود که تاکنون بالای ۴۰خانواده دربخش مرکزی ازاین مزایا بهره‌مند شده اند.

او افزود: این بیمه کاملا دولتی است، امکان نقل و انتقال با سایر بیمه‌های دولتی مثل تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، خدمات درمانی وجود دارد و۷۰ درصد حق بیمه از سوی دولت پرداخت می‌گردد.

امیدی ادامه داد: پرداخت حق بیمه درسطح ۸، ۳۳۰هزارتومان (حداقل پرداختی) و بالاترین سطح ۸۴۰ هزارتومان است به صورت سالیانه خواهد بود.

او گفت: علاوه برآقایان، زنان روستایی هم می‌توانند خودشان را بیمه کنند و از این ظرفیت مهم استفاده کنند نیاز است که دهیاران با راهنمایی و اطلاع رسانی‌های به موقع روستائیان را از خدمات این بیمه آگاه کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اجرتان باامام حسین که بفریادنیازمندان می رسید
آخرین اخبار