پیش بینی هفته‌ای پر بار برای شرکت برق استان یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، از بهره برداری ۱۰۵ پروژه برق همزمان با هفته دولت در این استان خبر داد.

آرش نواب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در خصوص جزییات طرح‌های قابل افتتاح هفته دولت سال جهش تولید در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: طرح‌های حوزه برق استان در چهار محور برق رسانی به روستا، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه سازی شبکه‌ها در حوزه روستایی و شهری و تامین روشنایی شهر‌ها و روستا‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۸۱ میلیارد و پنجاه و سه میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه بهره برداری از طرح‌های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکین برق دارد، افزود: با اجرای ۲۸ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی بیش از ۷۶ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و یک هزار و ۳۸۲ دستگاه چراغ پر بازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد: در حوزه روشنایی، ۳۲ پروژه با احداث ۳۱ هزار ۴۹۸ متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۷ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد.

نواب، برق رسانی و توسعه روشنایی به روستا را از اولویت‌های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال برق رسانی به ۱۴ روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۲۶ هزار میلیون ریال انجام می‌شود که بخش عمده‌ای از آن در حوزه شهرستان خاتم و مابقی در شهرستان‌های یزد و ابرکوه قرار دارد.

او با بیان اینکه ۷۷ دستگاه پست هوایی به ظرفیت سه هزار و ۸۱۵ کیلوولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده شده است، اذعان داشت: شرکت توزیع نیروی برق در این پروژه‌ها بر اساس رویکرد وزارت نیرو با بهره گیری از ترانسفورماتور‌های کم تلفات و تجهیزات نوین، ضمن اتوماسیون کردن شبکه ها، کاهش تلفات برق را لحاظ کرده است.

آرش نواب بهبود روشنایی چندین بلوار شریانی و اصلی شهر یزد، بلوار جمهوری و نبی اکرم میبد، بلوار خروجی هرات، خیابان امام تفت و بلوار میرغنی زاده تا مبارکه بافق را از مهمترین پروژه‌های روشنایی استان یزد برشمرد و گفت: در مجموع پروژه‌های روشنایی قابل افتتاح بالغ بر ۳۲۱۳ دستگاه چراغ روشنایی با توان مصرفی مختلف با بازدهی بالا به کار رفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه تعداد مشترکین برق استان یزد از ۶۹۵ هزار مشترک فراتر رفته است تاکید کرد: استفاده از شیوه‌های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مشترکین، گسترش و توسعه خدمات الکترونیکی از برنامه‌های استراتژیک این شرکت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و

برچسب ها: برق رسانی ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.