تسریع ثبت نام واحدهای صنعتی در سامانه کارا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از واحد‌ها و کسب و کار‌های صدمه دیده از کرونا خواست هر چه سریع‌تر برای دریافت تسهیلات در سامانه کار ثبت‌نام کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از واحد‌ها و کسب و کار‌های صدمه دیده از کرونا خواست هر چه سریع‌تر برای دریافت تسهیلات در سامانه کار ثبت‌نام کنند و گفت : تاکنون ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در کرمانشاه پرداخت شده است.

او در خصوص مشاغل و بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا، گفت : نیمه دوم اسفندماه بود که از کارگرانی که به علت شیوع ویروس کرونا ناخواسته بیکار شده اند و البته کارفرمایان خواسته شد در سامانه ثبت‌نام کنند.

او به ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۱۴۱ نفر بدین منظور اشاره کرد و افزود: بعد از پایشی که صورت گرفت ۸ هزار و ۶۰۹ نفر برای پرداخت بیمه بیکاری اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ماه شناسایی شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به تعداد متقاضیان صندوق بیمه بیکاری دیگر جوابگو نبود در این راستا دولت به صندوق به صورت بلاعوض کمک کرد با این ساز‌وکار که ۵۵ درصد حق قانون کار پرداخت و تا چهار فرزند و عائله تحت تکلف پنج درصد اضافه یعنی ۲۰ درصد پرداخت شود.

او به بنگاه‌ها و واحد‌های کسب و کار آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ۱۴ رسته در این راستا معرفی شده که با مراجعه به سامانه کارا و واحد‌های آسیب دیده از کرونا به عنوان بنگاه‌هایی که دارای کد کارگاهی از تامین اجتماعی هستند و با بنگاه‌ها و کسب و کار‌هایی که به موجب مشاغل آسیب‌دیده از کرونا با تعطیلی و رکود مواجه بودند، اما کدکارگاهی تامین اجتماعی ندارند ثبت‌نام می‌کنند که برای هر دو دسته مبالغی تسهیلات در نظر گرفته شده است.

عزیزی اعتبار کشوری در این خصوص را ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم استان کرمانشاه از این میزان ۶۸۰ میلیارد تومان است که ۱۵ بانک اعم از دولتی و خصوصی عاملت توزیع این تسهیلات را برعهده دارند.

او تسهیلات برای بنگاه‌هایی که دارای کد کارگاهی تامین اجتماعی هستند را به ازای هر کارگری که حمایت شده و در عوض کارگر هم از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشد، ۱۶ میلیون تومان با ۱۲ درصد سود و تنفس سه ماهه عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۳۲ میلیارد تومان در این رابطه پرداخت شده است.

 عزیزی گفت: اگر واحد کسب و کار جزء رسته‌های آسیب‌دیده اعلام شده نباشد، ولی اجبارا تعطیل شده باشد از تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول مبلغ تسهیلات برای واحد‌ها و کسب و کار‌هایی که کدکارگاهی ندارند را ۶ تا ۸ میلیون تومان اعلام و ادامه داد: استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۸۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۵ درصد از این جمعیت شامل ۶۹۱ هزار و ۲۶۹ خانوار می‌شوند که یارانه‌بگیر هستند و ۷۴ درصد هم یارانه معیشتی مخصوص بنزین را می‌گیرند.

او یارانه، یارانه معیشتی، کمک معیشتی موردی (۲۰۰ هزار، ۴۰۰ هزار و ۶۰۰ هزار) و کمک‌های مومنانه را در قالب حمایت‌های این روز‌ها از قشر آسیب‌دیده از کرونا عنوان کرد و گفت: هیچ اقتصاد پیشرفته‌ای هم در دنیا قادر نیست ۱۰۰درصد خسارت‌ها را جبران کند بنابراین راهی جزء اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس را به حداقل برسانیم، نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار