کاهش ۴۰ درصدی تولید عسل در مهاباد

رئیس تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن عسل در زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شود که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۴۰ درصدی تولید عسل در مهابادکوروش سعیدی رئیس تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: سال گذشته ۴۰۰ تن عسل از زنبورستان‌های این شهرستان برداشت شده بود که امسال این مقدار با حدود ۱۵۰ تن کمتر از تولید سال قبل با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شده است.

سعیدی ادامه داد: شرایط آب و هوایی، بارش باران و افت شدید دما در ۲ ماه اول سال جاری باعث شد زنبورداران مهابادی با کاهش جمعیت زنبور در کلنی‌ها و به دنبال آن کاهش تولید مواجه شوند.

او اضافه کرد: کار برداشت عسل از ۱۵ مرداد در این شهرستان شروع شده است و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد:تاکنون ۵۵ هزار کندوی سنتی و مدرن در زنبورستان‌های مهاباد شمارش شده است که از این تعداد سه هزار کندو سنتی و ۵۲ هزار کندو نیز مدرن است.


بیشتر بخوانید


سعیدی افزود: هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان که عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند.

او با اشاره به اینکه عسل تولید شده در مهاباد از لحاظ کیفیت رتبه اول آذربایجان غربی و از لحاظ کمی رتبه هفتم این استان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: عسل مهاباد به عنوان یک برند شناخته شده روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.